Wpis z mikrobloga

Jak widać na zdjęciu, w dziobie samolotu na skutek tarcia z powietrzem osiągnięto temperaturę 127 stopni Celsjusza. Przy maksymalnej prędkości temperatura w nosie może osiągnąć ponad 150 stopni Celsjusza.
Ogrzewanie to wydłużyło kadłub aż o 30 centymetrów, co stanowi aż do 0,5% pierwotnej długości samolotu na ziemi. Po ostygnięciu Concorde powrócił do swojej pierwotnej długości.
Osiągane temperatury były takie, że nawet farba odegrała ważną rolę. Farba miała za zadanie rozpraszać temperaturę powierzchni samolotu i mogła być tylko biała.
Jeśli samolot nie był pomalowany na biało, prędkość musiała zostać zmniejszona, ponieważ wytwarzane ciepło nie było rozpraszane. Ponadto farba była elastyczna: dzięki temu przy rozciąganiu samolotu nie pojawiały się pęknięcia.


#ciekawostki #gruparatowaniapoziomu #samoloty #concorde #historia
paczelok - Jak widać na zdjęciu, w dziobie samolotu na skutek tarcia z powietrzem osi...

źródło: pilotxtrim_445365136_472579011961493_2932144206358435888_n(2)

Pobierz
  • 41
  • Odpowiedz
@paczelok: Jakis czas temu widzialem na wypoku jakis filmik (chyba cos okolo 30 min) na temat sr71-blackbird. Panie to byl sztos.

pomijajac fakt jaki to cud techniki (choc taki stary) to do teraz nie moge uwierzyc ze ktos to wymyslil.

Na tym filmiku bylo wzystko od A do Z wytlumaczone. Caly czas trwania filmiku zbieralem szczeke z podlogi. Polecam (jak tylko uda Ci sie znalezc to wolaj z linkiem bo
  • Odpowiedz
Ponadto farba była elastyczna: dzięki temu przy rozciąganiu samolotu nie pojawiały się pęknięcia.


@paczelok: Czyli pęknięcia były, ale wizualnie się nie pojawiły dzięki farbie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Co prawda nie w pełni swoich możliwości lecz z pewnymi ograniczeniami prędkości do 1.7 mach ciągłej i z ograniczeniem 20 min przy 2mach, istniał przez 2 tygodnie niebieski concorde w ramach reklamy pepsi przy ich rebrandingu na ten kolor.

So, with the new dark blue colour scheme, the pilots were told that they could only pass Mach 2 for a maximum of 20 minutes. Instead, they flew at a cruising speed of
Toxer - Co prawda nie w pełni swoich możliwości lecz z pewnymi ograniczeniami prędkoś...

źródło: img_0394

Pobierz
  • Odpowiedz
@paczelok: kolejna ciekawostka: w związku z tym, że kadłub się wydłużał, wyposażenie wnętrza samolotu nie mogło być na stałe przytwierdzone do zewnętrznej konstrukcji. Zamiast tego kabina pasażerska była przytwierdzona do kadłuba na ruchomych rolkach, żeby kadłub mógł się wydłużać.
  • Odpowiedz