Wpis z mikrobloga

Mam problem z alternatorem, przy włączonych światłach ładuje około 30A 14.2V. po włączeniu klimy napięcie drastycznie spada poniżej 12V natężenie około 50A. Przewód masowy i plusowy dokładany i nic to nie zmienia. Pół roku temu (4000km) wymienione szczotki i regulator. Auto to golf 4. W czym może tkwić przyczyna ?
#mechanikasamochodowa #elektrykasamochodowa #elektronikasamochodowa #elektronika #akumulator #alternator #elektromechanika
  • 19
  • Odpowiedz
@maras_zaraz_go_udusisz raz mówili 300zl, ledwie wyjechałem 3km od nich i znów kontrolka ładowania, drugim razem wymienili prawie całe bebechy, powiedzieli 700ziko i był spokój aż przyszło kolejne lato, schemat ten sam, wyżej niż 25 stopni, 5km jazdy po mieście, stoję na światłach, podjeżdżam, parkuje, cyk kontrolka ładowania, silnik czuc że.ma ciężko, coś stawia opór, lekko zamulone auto
opisywałem to kilka razy, 1.6 TDCi, focus MK2
Gdy wywali ładowanie restart silnika pomaga;)
  • Odpowiedz
@Kokosonuss: A sam wentylator nie ciągnie za dużo prądu? Sprawdź na wyłączonej klinie, i włączonym wentylatorze gdy samochód się nagrzeje.
Ewentualnie daj napięcie na krótko i zmierz pobór prądu.
Czasami na obudowie wentylatora jest napisane ile wat pobiera.
  • Odpowiedz
@elektryczny_mariusz trafna uwaga, trzeba będzie to sprawdzić. Obejrzę go też przy okazji
Bo kurla jak wywali ładowanie to samochód lekko muła ma, czuć opór w pracy silnika, albo altek albo klima albo wentylator może jakieś zwarcie robi jakby chciał włączyć sie na wyższe obroty
  • Odpowiedz
@ondraszek: @elektryczny_mariusz: cały czas musi pompować czynnik. Są pewne wypadkowe w których 12v z sterownika wentylatorów (pod lewą podłużnicą) rozłączy napięcie na sprężarkę i ta przestaje chodzić. Powyżej np. jakiś obrotów( strzelam5k) czy jak temperatura płynu przekroczy ileś stopnii(107?) by dodatkowo nie obciążać wentylatorów które nie dają rady i mogło by coś wybuchnąć.
  • Odpowiedz