Wpis z mikrobloga

@gali20: Mistrzu? Bez sensu zupełnie.

A tutaj w podłączeniu nie ma nic trudnego, o ile Chińczycy nie pomieszali, to czerwony do plusa, czarny do minusa. Na czerwony dałbym jeszcze jakiś bezpiecznik nie za duży.
A tutaj w podłączeniu nie ma nic trudnego, o ile Chińczycy nie pomieszali, to czerwony do plusa, czarny do minusa. Na czerwony dałbym jeszcze jakiś bezpiecznik nie za duży.


@piotreek88: jak zalozyc bezpiecznik ?

gdzie to podłaczyć pod maska ?
@gali20: Kup sobie takie coś jak na obrazku w sklepie elektrycznym. Do tego zapakuj bezpiecznik samochodowy, nie pamiętam jakie są, ale 5A to za dużo, jakiś mniejszy możesz dać. Ten bezpiecznik podpinasz tak, że jeden kabel od bezpiecznika łączysz z czerwonym kabelkiem od ładowarki, następnie drugi kabelek od bezpiecznika podpinasz do akumulatora do klemy oznaczonej znakiem +, a czarny z ładowarki do akumulatora do klemy oznaczonej jako -.

Ta ładowarka jest
p.....8 - @gali20: Kup sobie takie coś jak na obrazku w sklepie elektrycznym. Do tego...

źródło: comment_f8OOQvBT0hYi8ooRftuNW24dl46myEaB.jpg

Pobierz
Ta ładowarka jest odporna na warunki atmosferyczne? Jeśli nie, to nie instalowałbym jej pod maską, bo tam i zimno, i gorąco, lepiej jej będzie w kabinie, tam możesz podpiąć się pod gniazdko zapalniczki (do jego kabli od spodu o ile są zasilane ciągle, albo gdzieś pod bezpieczniki, tam na 100% znajdziesz stały plus).


@piotreek88:

a jakby to #!$%@?ć taśmą izolacyjną albo zapakowac w pudełeczko ip65 ?
@gali20: Zakładając, że akumulator ma 60Ah (amperogodzin), to ładowarka biorąc 1,5A rozładuje go do zera w 40 godzin (w idealnych warunkach), ale idę o zakład, że ładowarka nie pracuje cały czas z max mocą, więc ten czas może być dłuższy.

Więc, jeśli jeździsz codziennie, na takich dystansach, że akumulator się doładuje w czasie jazdy to bym się nie martwił za bardzo. Dla pewności możesz co jakiś czas podładować akumulator do pełna