Wpis z mikrobloga

#mechanikasamochodowa #vag #vagboners
w Skoda Vagu 1.9 tdi 90 km agr mam taki problem, że jak przekręcam kluczyk stacyjki to kontrolki trochę wariują i słabiej świecą i wtedy auto nie odpala, za którymś razem kontrolki normalnie świecą i wtedy odpala, ale jak odpali to nieraz zgaśnie od razu, czasami nie gaśnie i można jechać, i jeszcze parę razy było tak, że jak wyłączałem światła to gasiło się auto, co to może być?
  • 6
  • Odpowiedz
@v-tec: to samo jakiś czas temu chciałem zrobić ale nawet nie mogłem odkręcić kluczem tej śruby od akumulatora, niby czysto i ładnie na klemach, a nie rozumiem totalnie gdzie jest przewód masowy, gdzieś czytałem, że pod akumulatorem i cała karoseria jest masą? (nie kumam), dobra dzięki za pomoc, mam wizytę u mechanika w środę
  • Odpowiedz
@SynuZMagazynu: Możliwe że licznik umiera i gdzieś od 1997 roku w licznikach vagów siedzi immobliser. A te fabryczny immo działa w ten sposób że pozwala odpalić silnik na sekundę i zaraz gasi silnik. Najlepiej by było sprawdzić błędy w ECU silnika.
  • Odpowiedz
@biskup2k: ale może jakby to był immobilajzer to by w ogóle nie odpalał, a on odpala po którymś razie, czasem za pierwszym nawet, jak odpali to normalnie działa licznik, dziwne, że jak gasiłem światła to i auto się gasiło, ale to 4 razy na 50, może jakaś masa, kurła
  • Odpowiedz
@SynuZMagazynu: Jak nie odpala wcale to już fabryczny immobiliser raczej nie jest problem. Fabryczny działa tak że pozwala odpalić na sekundę i zaraz gasi (czy to kluczyk jest niewłaściwy czy nie ma połączenia z licznikiem) w załączonym filmie na 3:28 pokazane.

Możliwe że kostka stacyjki umiera i słabo styka albo gdzieś zasilanie albo masa nie łączy. Jak masz miernik możesz sprawdzić napięcie na bezpieczniku licznika czy wskakuje 12V. Chyba do licznika
biskup2k - @SynuZMagazynu: Jak nie odpala wcale to już fabryczny immobiliser raczej n...
  • Odpowiedz