Aktywne Wpisy
m__b +60
Cześć Wykopowicze!
Od początku istnienia Wykopu staramy się, żeby to miejsce było wszystkich przestrzenią do swobodnej dyskusji, gdzie każdy z nas może wyrazić swoje zdanie bez obaw o cenzurę. To dla nas niezwykle ważne, bo to właśnie nasza niezależność sprawia, że Wykop jest takim wyjątkowym miejscem.
Jednocześnie, chcemy aby każdy mógł czuć się dobrze w przestrzeni jaką jest Wykop. Uważamy, że wolność człowieka kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka. Dajemy każdemu swobodę wypowiedzi, ale zależy nam na tym, aby używane w dyskusji słowa nie raziły niczyich uczuć.
W związku z tym zdecydowaliśmy się wprowadzić pewne ograniczenia widoczności słów, które uważane są za kontrowersyjne. Mamy nadzieję, że dzięki temu, nawet najbardziej gorąca wymiana zdań nie sprawi, że ktoś poczuje się źle.
Od początku istnienia Wykopu staramy się, żeby to miejsce było wszystkich przestrzenią do swobodnej dyskusji, gdzie każdy z nas może wyrazić swoje zdanie bez obaw o cenzurę. To dla nas niezwykle ważne, bo to właśnie nasza niezależność sprawia, że Wykop jest takim wyjątkowym miejscem.
Jednocześnie, chcemy aby każdy mógł czuć się dobrze w przestrzeni jaką jest Wykop. Uważamy, że wolność człowieka kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka. Dajemy każdemu swobodę wypowiedzi, ale zależy nam na tym, aby używane w dyskusji słowa nie raziły niczyich uczuć.
W związku z tym zdecydowaliśmy się wprowadzić pewne ograniczenia widoczności słów, które uważane są za kontrowersyjne. Mamy nadzieję, że dzięki temu, nawet najbardziej gorąca wymiana zdań nie sprawi, że ktoś poczuje się źle.
ForTravelSayYes +596
W związku z narzekającym tonem większości ludzi na suche 25-30 stopni odsyłam do klasyku (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
#pogoda #l-------------j #z-------------j #l-------------j #z-------------j
#pogoda #l-------------j #z-------------j #l-------------j #z-------------j
Naszło mnie na małe podsumowanie wyjazdu Norwegia - Polska - Norwegia. 19.03 - 28.04
Samochód: #skoda Enyaq 80, 2021, 2+1 na pokładzie.
Opony tył: Nokian Hakkapeliitta R3 SUV 255/50 R 19 107R
Opony przód: Nokian Hakkapeliitta R3 SUV 235/55 R 19 105R
Trasa: 4712,5 km
Moc pobrana: 1071,9 kWh
Koszt ładowania: 2209,12 PLN
Czas ładowania DC: 920 minut
Średnie zużycie: 22,7 kWh/100km
Cena za 100km: 46 PLN
Średnia prędkość ładowania: 56 kWh/h
Trasa cały czas z prędkościami dozwolonymi. Autostrada A1 jeden przejazd 140km/h, następne przejazdy 120km/h (ze względu na zużycie i hałas)
Jakie przemyślenia.
Większe zużycie niż myślałem. Z całej podróży prawie 23kWh/100km, a przez Norwegię i Szwecję bliżej 25kWh/100km, na pewno pogoda i opony nie pomagały, przy wyjeździe miejscami okolice zera, przy powrocie, nie wiele cieplej.
W Polsce w okolicach świąt i wyjazd na mazury, temperatury bliżej 20 stopni - 19,5 kWh/100km - już lepiej, ale ciągle dużo.
Ładowarek w Polsce jest dużo. Wiem że w Norwegii czy w Szwecji na jednym postoju może być 20 i więcej stanowisk a w Polsce jedno dwa lub cztery. Ale w Skandynawii te 20 stanowisk jest zajęte, natomiast w Polsce tylko raz musiałem czekać (sobota przy IKEA)
Wkurza to że każdy operator ma swoją apkę, swój abonament itp. Niestety nie było mi dane przetestować roamingu w #greenway, na kartę czekałem ponad miesiąc, a jak już koperta przyszła to bez karty w środku ¯\(ツ)/¯
Enyaq z 2021 jest upośledzony w stosunku do modeli nowszych np 2023, brak przygotowania/ podgrzania baterii, głównie w trasach i niskich temperaturach jest problemem - Nie kupię następnego elektryka bez tej funkcji.
Brak ten powoduje, że samochód zaczyna ładować się od np 45kWh/h i pomału dobija do 75kWh/h zamiast od razu wystartować z maksem możliwości czyli 135kWh/h. I zamiast 30 minut trzeba czekać godzinę.
Nie ma to znaczenia przy planowanych postojach np. na obiad w restauracji czy przy sklepie, tutaj godzina na ładowanie jest pożądana i czasem wybierałem specjalnie ładowarki AC lub wolne DC (<50kWh/h) aby mieć więcej czasu.
Końcowy koszt był porównywalny do przeciętnego auta ze spalaniem 7l/100km, co mnie zadowala.
Z "awarii" to:
jedna ładowarka w Gdańsku i jedna w Szwecji miała problem prawdopodobnie ze złączem. Samochód gubił komunikację z ładowarką i kończył sesję.
Awaria Travel Assist, (tryb ACC działa), ale problem występował tylko w Polsce. Podczas powrotu działał bez zająknięcia, zacząłem się zastanawiać czy ten powiązany jest jakoś z danymi z nawigacji i może brakowało danych "za granicą" - temat zgłoszony do Dealera.
Na promie Polferries, samochody elektryczne ustawiane są osobno do innych - wjeżdża się na końcu.
Jak to jest ze raz za 39kW placisz 101pln raz za 49kW 85pln, potem za 49kW 102pln, albo za 53kW 111pln...
O co tu kaman?
@Morgan87: Dziekuje za wyjasnienie.
Nie wiedzialem ze takie cos jest :P Troche to kretynizm (no chyba ze zawsze jestes w stanie doladowac sie w godzine na tyle zeby dojechac do nastepnej ladowarki (i masz tyle szczescia ze bedzie sprawna :DD)
Ciekawe co jeszcze "fajnego" jest w elektrykach :)
Ale w tym wypadku korzystałem z wolnej ładowarki DC 25kWh/h specjalnie, ponieważ robiłem zakupy i nie sądziłem że policzą karę tak samo jak w przypadku szybkich ładowarek 50-150 kWh.
Kupisz se elektryka to jeszcze musisz jeszcze doktorat zrobic co i kiedy Ci wolno, a kiedy zostaniesz oskubany :)
Tutaj VAG mnie mocno irytuje, oczekiwałbym aktualizacji oprogramowania i dodania brakujących funkcji. Ale VAG ma to gdzieś.
Po mału myślę nad teslą 3. w przeliczeniu 140k pln za podstawę...
Tu też muszę oddać, że często ładowałem się do 100%. jednak w trasie te 70-80% w większości przypadków by mi wystarczyło, a 70% miał zwykle po niecałych 30 minutach. Dlatego moja statystyka trochę zaniża średnią prędkość ładowania.
na cpnie tez nie mozna zostawic bagnetu w aucie i isc na obiad. Zasady sa wszedzie takie same tylko trwa to troche dluzej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@jasonfly: A niby dlaczego nie? Ja nie mam (i nigdy nie mialem) prawa jazdy ale wiem jak dziala tankowanie. Tak sprytnie jest konstrukcja opracowana ze nie przelejesz :P Wiec nie skasuja Cie dodatkowo.
Poza tym ceny sa raczej zblizone.
Z OBD to przesadziłem, bo zamiast kupić coś taniego jak OBD2, to kupiłem obd11
@jasonfly: Jasne. Do tego to nawet sam doszedlem :PP
Tylko ze... Jak napisalem wczesniej (moze Ci umknelo):
To nie jest nobrainer, trzeba trochę wyczuć i się go nauczyć. Jeśli goniłby mnie czas i musiałbym zapierdzielać do klienta na drugi koniec Polski, to pewnie bym się wkurzał
@Morgan87: Niby tak. Gorzej jak jakas firma stwierdzi ze chce byc eko i kupi takie auta pracownikom. Jako flota firmowa. U mnie delegacje 1k km to norma. Raczej latwiej na paliwie niz na pradzie :P - i szybciej. A czas to pieniadz.
Ale zeby byla jasnosc - ja nie hejtuje elektrykow
W Norwegii, służbowe
W szwecji (czy tam moze i w calej skandynawii - nie wiem) to jest ogarniete. Duzo stacji ladowania i dosc (relatywnie) maly obszar.
Ale teraz wyobraz sobie ze firma ma ogarnac "eko" flote w polsce. A delegacje w niemczech, wegry, slowacja (to akurat blisko) czasem wlochy i hiszpania. A tu nie ma inflastuktury :DDD
Ja mam swoje zdanie - auto elektryczne w PL jest ok ale... ale dla kogos kto ma dom i panele PV. I tylko jako DRUGIE auto. Takie do pracy i na codzien. ANie na wyjazd z rodzina