Wpis z mikrobloga

Czy to gówno co robi ze świateł drogowych światła "dzienne" w ogóle jest zgodne z prawem? Jakiś moduł co ustawia światła na 30%, a to i tak #!$%@? po oczach nawet przy super pogodzie. Najczęściej widzę z tym BMW E39 i pierwsze X5, ale w innych autach też się pojawia.
Chyba nie rozumiem też logiki używania drogowych zamiast mijania. Jedyne co mi przychodzi do głowy to jak ktoś zapomina o włączaniu świateł, a to coś pewnie działa automatycznie po przekręceniu kluczyka.
#samochody #motoryzacja
BulgarskiTaboret - Czy to gówno co robi ze świateł drogowych światła "dzienne" w ogól...

źródło: swiatla-dzienne-z-dlugich-drogowych

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
@BulgarskiTaboret: Na przykładzie mojego wozu, w którym mam ten moduł - nie ma szans, żebym kogokolwiek oślepiał. Dlaczego? Już wyjaśniam - jako żarówki mam H7, a nie H4. A jak działa H7? Że zamiast jednej żarówki, która świeci słabiej (mijania) lub mocniej (długie), masz dwie osobne żarówki o takiej samej mocy - jak włączasz długie to po prostu oprócz mijania, zapala się również dodatkowo druga żarówka, służąca za długie. A
  • Odpowiedz
@ZlodziejBilonownic: tu problemem jest nie tyle moc, co optyka reflektora. Mijania odpalone na 100% nie świecą nikomu po oczach, bo reflektor je obcina w poziomie (zakładając, że masz poprawnie ustawione swiatla). A długie wali po prostu przed siebie.

przecież ten LED wypala oczy, tu już jest ok?


what?
  • Odpowiedz
@BulgarskiTaboret:

jezeli chodzi o bmw to fabryczny mudul LCM ma taka funkcjonalnosc. prad na swiatla drogowe jest wtedy wysterowany przez PWM na okolo 25-30% duty cycle(nawet nie da sie mocniej bo to predefiniowane wartosc w sofcie), wiec swieci duzo slabiej, a odcien lekko wpada w pomarancz. Z daleka (pod wzgledem mocy) wyglada jak mijania ktore jak wiadomo powyzej 70-100m do oka wpada jedynie to co jest powyzej linii odciecia (czyli
  • Odpowiedz
@BulgarskiTaboret kolega @WykopanyDzon dobrze pisze. Np BMW ma to fabryczne i można ustawić i nie oslepia, jest to legalne. Często e39 to juz gruzy w ktorych oświetlenie dogorywa więc się nie dziw, mało kto regeneruje reflektory.
Jest to dość spoko funkcja bo drogowe są na zwykłych żarówkach a mijania to zazwyczaj ksenony w autach z tamtych lat. Jeżdżąc na drogowych ustawionych na 30% oszczędzasz reflektor a ksesony nie zadbane robią
  • Odpowiedz
@bidzej: Co do tych ledów, to chodzi mi o coś takiego jak np. (poniekąd ładne) te ledy do jazdy dziennej jak w Megane poniżej - na zdjęciu tego nie widać, ale w rzeczywistości są bardzo mocne i naprawdę potrafią oślepić, mam wrażenie że mijania w tych autach są słabsze zdecydowanie niż dzienne. Aczkolwiek ogółem światła w nowych autach to jakaś ledowa, oślepiająca patologia.
ZlodziejBilonownic - @bidzej: Co do tych ledów, to chodzi mi o coś takiego jak np. (p...

źródło: megane

Pobierz
  • Odpowiedz
@BulgarskiTaboret: O jakich kątach w ogóle mówimy jak większość ludzi w trym kraju nie potrafi regularnie przetrzeć samych świateł, czy reguluje światła mijania najwyżej jak się da
  • Odpowiedz
@BulgarskiTaboret: miałem taki moduł w poprzednim aucie. Rzeczywiście kastrował moc żarówek na 30%. Przez 6 lat z tym jeździłem i nigdy nikt mi nie mrugał, że go to oślepia czy coś. Tak samo - przegląd - bez problemu. Kontrole policyjne - również. Raz mnie policjant zatrzymał, bo miał wrażenie, że mi się żarówka sfajczyła (jechałem na zakręcie), ale jak już dojrzał, że się świeci to i tak miał już lizak
  • Odpowiedz