Wpis z mikrobloga

Światłowód #play + ich router playbox

Jest problem z połączeniem się z firmowym VPN. Może ktoś ma doświadczenie z tą siecią? Na routerze niewiele można zrobić, próbowałem otworzyć porty 500, 4500-4512, ale na nic. Zostaje kontakt z Play? Bo nie wierzę, że nie uda się tego ogarnąć xd
Konsultantka twierdzi, że to problem z samym urządzeniem, zaleciła reset do fabrycznych albo wymianę.

#siecikomputerowe #informatyka
  • 17
  • Odpowiedz
@rafal-masny: Zależy jakie są objawy tych problemów. U mnie w firmie jeden z pracowników ma internet w Plusie i przez tydzień równo co 10 minut zrywało połączenie. Kombinowaliśmy dosłownie z wszystkim czym mogliśmy. Od config samego VPN dla usera po kombinacje na jego komputerze. UDP 500, 4500 możesz jeszcze otworzyć na Windowsie tam i z powrotem jeżeli to VPN L2TP. Temat z tym userem nagle skończył się sam, ale też sugerowałem
  • Odpowiedz
@rafal-masny: Też bym tak zrobił. Możesz jeszcze dla spokojności zaktualizować Windowsa i sterowniki do karty sieciowej. Ale często przy usługach konsumenckich dzieją się takie jaja i niestety żaden admin nie pomoże.
  • Odpowiedz
Jak jesteś bardzo ciekawy co tam się dzieje, to możesz przed tym routerem operatora postawić jakiegokolwiek Mikrotika, odpalić packet sniffer i poczytać w WireSharku ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@rafal-masny: To może stanowić pewien problem ( ͡° ʖ̯ ͡°) w takiej sytuacji niech koleżanka atakuje operatora, jak średnio ogarnia takie tematy, to możesz jej napisać co ma wyrecytować ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@rafal-masny: dobrze, ale kiedy była instalacja? Być może modem nadal ma skopany soft i to uniemożliwia połączenie z VPNem. Jeśli instalacja była dziś/wczoraj to może tak być że się jeszcze zaktualizuje i problemy znikną
  • Odpowiedz
  • 0
@rafal-masny, odezwij się do nas opisując dokładne szczegóły poprzez kontakt e-mailowy: ok@pomocplay.pl Chętnie zweryfikujemy zauważane przez Ciebie trudności i postaramy się pomóc w ich wyjaśnieniu. Tutaj niestety nie mamy takiej możliwości.
  • Odpowiedz
@rafal-masny: udostępnij wifi z telefonu do lapka i spróbuj zestawić połączenie vpn

jak zadziała, podepnij kablem lapek router i wtedy próbuj. kiedy miała pierwsze połączenie robione vpn? może certyfikat wygasł
  • Odpowiedz
@rafal-masny: Play to są parówy i będą Ci wciskać ściemę, że problem jest po twojej stronie. Problem jest znany od dawna - po prostu Play do swojego światłowodowego Internetu używa CGNAT który żre się z wieloma protokołami m.in. GRE który stanowi transport danych dla VPN.

GRE powinien przelatywać przez NAT bez większych problemów ale wymaga odpowiedniego helpera po to żeby nastąpiła poprawna konwersja. Proponuję zmianę operatora lub zmianę protokołu VPN na
  • Odpowiedz