Wpis z mikrobloga

Mirki mam pytanie czy to normalne, że przy wyższych prędkościach około 120+ kierownica chodzi zbyt lekko w zakresie skrętu (jak na picrel) jakby była luźna. Jednak nie jest luźna bo czuć że luzu nie ma, tylko wrażenie, że trzeba chirurgicznie operować kółkiem, bo margines błędu zanika.

Do tych 120 czuć że kierownica jest połączona z kołami i pewność skręcania jest większa.

Chyba że ten model tak ma, ale pierwszy raz się z czymś takim spotkałem

#audi #mechanikasamochodowa #samochody #motoryzacja
Atypical - Mirki mam pytanie czy to normalne, że przy wyższych prędkościach około 120...

źródło: 1000009023

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
@Atypical: opisz dokładnie jak to się objawia

Nie czujesz "force feedbacku", w sensie że mógłbyś tą kierownicą operować nawet małym palcem?

Czy raczej chodzi o to że auto "chętnie skręca", czyli minimalny ruch kierownicą powoduje odczucie że skręca za bardzo, czyli np. ciężko skręcać przy dużej prędkości na łagodnych łukach autostrady, bo albo skręca za mocno albo za słabo?
  • Odpowiedz
@Atypical: to jest fabryczny samochód czy licznik drukowałeś na drukarce 3D? wygląda jak mega podróba składana w garażu amatorsko. Co to za model muszę sobie w google zobaczyć.
  • Odpowiedz
  • 0
@hellfirehe: to jest tak, że przy tych 130 około kierownica zachowuje się jakbym skręcał po lodzie bez oporu w zakresie 45stopni prawo i w lewo, uczucie jakby był gigantyczny luz na maglownicy. Jednakże luzu nie ma bo auto reaguje na minimalne ruchy kierownicą, a przy takim "luzie" jedzie się lekko niestabilnie bo lekka siła na kierownicy i już auto skręca.

W skrócie brak tego forcebacku...

@grzes_wu może być to wina opon?
  • Odpowiedz
@Atypical: Przejedź się na SKP, przejdź ścieżkę diagnostyczną i Ci sprawdzi co w układzie nie hula. Ale tak - opony też mogą mieć wpływ, na zasadzie 'pływania' przy skręcie.
  • Odpowiedz
@Atypical: niby może być geometria, bo za prostowanie się kierownicy odpowiada kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, ale to raczej trudno rozregulować.

Wspomaganie tam z tego co widzę jest hydrauliczne, wiec jakieś "komputerowe" problemy z tym że układ działa w trybie parkingowym też odpadają.

W hydraulice potencjalnie może źle działać regulacja ciśnienia i wydajności i wspomaganie może działać nadzwyczaj wydajnie przy wyższych obrotach silnika.

Potencjalnie jeszcze ten element giętki w zaworze sterowania wspomaganiem
  • Odpowiedz
  • 0
@hellfirehe: co do tego czy tak zawsze było - nie wiem. Auto mam od grudnia i dopiero jakoś końcem stycznia jadąc A4 zauważyłem ten problem. Na grupach audi nie jestem się w stanie dogadać z tamtejszymi użytkownikami, także też nie wiem jak jest to w ich modelach.

Jutro robię jeszcze geometrię i muszę te opony 12 letnie wymienić z auta, bo pomimo prostych felg, wymianie sworzni wahacza, tulejek, gum stabilizatora drążka,
  • Odpowiedz
przy tej samej prędkości co ten luz, odczuwalne bicie na kierownicy


@Atypical: a zrób jeszcze taki eksperyment czy to samo się nie dzieje przy tych samych obrotach (albo nawet wyższych) 1-2 biegi niżej.

Oraz przy tej prędkości przy której sie to dzieje daj na luz tak żeby obroty spadły i zobacz czy dzieje się nadal.

Zwróć uwagę zarówno na ten luz jak i bicie kierownicy.

Jeśli to ma związek z obrotami
  • Odpowiedz
  • 0
@hellfirehe: po wyłączeniu silnika jest automatyczna blokada kierownicy, to nawet tego próbować nie będę xD nawet na przekręceniu na zapłon kierownica dalej blokowana jest. Więc tylko włączony silnik wchodzi w grę.

Spróbuję jeszcze jutro sprawdzić jazdę na luzie przy tych prędkościach, bo jeśli chodzi o obroty to nie ma to związku z tym. Autem od 1 do 4 biegu sprawdzałem już do odcinki, ma to tylko związek z prędkością
  • Odpowiedz
po wyłączeniu silnika jest automatyczna blokada kierownicy


@Atypical: Bardzo wątpliwe - blokada kierownicy powinna uruchamiać się dopiero po wyjęciu kluczyka, a nie wyłączeniu silnika.
  • Odpowiedz