Zabrałem się za przegląd samochodu żeby samemu ocenić jego stan i jakiś wąż gumowy dosłownie rozpadł mi się w rękach. ( ಠ_ಠ) Nie wiem jak ten samochód przeszedł przegląd :P Powiem wprost.
Pacjent FORD KA II 1.2 2008 - 2016 Benzyna. Falowanie obrotów na biegu jałowym. Nie chce przyspieszać powyżej 95 km/h. Check Engine kod błędu P1120 czerwony. Po usunięciu błędu nadal P1120 czerwony.
Po wyczyszczeniu czujnika ciśnienia w rurze dolotowej 0 261 230 174 (w sklepie jest tylko 0 261 230 268 będzie pasował?) wyrzuca błąd P1220 żółty. Kod błędu P1220 mówi że to czujnik położenia przepustnicy lub moduł sterujący przepustnicy ECM.
Kupować od razu ten czujnik położenia przepustnicy (105 zł) czy jeszcze pogrzebać i upewnić się jaki jest tam numer dokładnie? i dokupić również czujnik w rurze dolotowej? 0 261 230 268 Jakieś sugestie?
Ojciec był z 50 lat mechanikiem a ja nie wiem co to jest na zdjęciu. ¯\(ツ)/¯
@plaisant: z czujnikami marek typu maxgear, TYC itd to bym uważał, bo to tylko proszenie się o kłopoty. A to co pokazałeś na zdjęciu to jakiś elektrozawór olejowy, np. do sterowania zmiennymi fazami rozrządu. Jeśli ten co wrzuciłeś jest z Twojego auta to olej nie był zmieniany co 10-15kkm
@plaisant: A co do błędów to skoro masz coś, czym jesteś w stanie je odczytać to sprawdź czy dasz radę zobaczyć livedata, może będzie tam aktualna pozycja przepustnicy/pedału gazu, sprawdź czy się zmienia i poprawnie reaguje w pełnym zakresie ruchu pedału
@Philosohero: Super sugestia, mam czym sprawdzać na live. Wiem że to kot w worku, olej to ktoś chyba tylko dolewał. Czeka mnie naciąganie łańcucha bo już 200k pękło i będzie mi potrzebna wasza pomoc. Nigdy tego nie robiłem a mam dostęp do profesjonalnego garażu (właściciel na wakacjach). Przy okazji chciałbym go obrobić porządnie tak żeby moja panna pośmigała tym do 300k lub więcej.
@plaisant: jeśli to ten silnik to tam łańcucha nie ma, tylko pasek i przy tym przebiegu już powinien być dawno zmieniony, od razu polecam pasek/rolke/napinacz alternatora wymienić
@trzaichlac69 @plaisant: dokładnie, to na zdjęciu to zawór zmiennych faz rozrządu. Wygląda na taki pochodzący od Fiata, ale to normalka bo w tym Fordzie jest chyba silnik znany z Fiata 500/Punto/Pandy 1.2 (69 KM z rodziny FIRE).
Zwróć uwagę jaki ten zaworek jest zasyfiony i ile sporego syfu się na nim znajduje - zwłaszcza przy tych drobnych "sitkach" z pomarańczową ramką. Ktoś prawdopodobnie totalnie olewał
@plaisant: na moje trzeba rozpiąć wtyczkę od pedału gazu. Popsikać czymś w rodzaju kontaktu. Podoginać piny. Wpiąć i obszpekać co dalej się będzie działo.
Dziękuję za naprowadzenie mnie na dobrą drogę tymi poradami.
Sprawdzę po oznaczeniach silnika czy to będzie łańcuch czy pasek. Prawdopodobnie łańcuch bo go słychać wyraźnie jak odkręcę korek wlewu oleju, takie mam wrażenie że to łańcuch.
Układ dolotowy był nieszczelny, ta cieńsza rurka rozpadła się i już ją zastąpiłem wężykiem w otulinie. Guma która jest po między
Ten mosiężny króciec był wyłamany z obudowy i w ogóle ze środka wypłynęła jakaś czarna maź taka jak w tym połamanym wężu. Pokleiłem na klej dwuskładnikowy. To już raczej nigdy nie puści.
@plaisant: słuchaj wymień ta rurkę na nową. Jak występuje z całą pokrywą to wymień całą pokrywe. Oderwie się wpadnie do silnika jakiś plastik jest po nim. Żadnych klejonych elementów plastikowych. Węże od dolotu zbrojone. Od odmy olejo odporne.
@Philosohero: Miałeś rację. Pasek, w tym przypadku mocno sfatygowany. Kod motoru 169A4000. Instrukcja wymiany będzie identyczna jak z tego filmiku. Bardzo cenny filmik dla takiego laika jak ja.
@trzaichlac69: chyba znalazłem. Prześwietlilem kable ECU do wtyczki takim sposobem że wspinałem po kolei i ruszałem kablem od wtyczki i mi wyskakuje przerwa jak poruszam kablem. Gdyby nie złote babcine kolczyki to bym tego nie ogarnął (✌゚∀゚)☞ już cała przepustnice wyjąłem i powierzyłem bo i tak ją musiałem wyczyścić, sprawna. Tak jak mówiłeś, 2x5V na wtyczce a na przepustnicy od 1.05 do około 2.90k ohm
Dzisiaj mija 20 rocznica przystąpienia Polski do UE. Unia realnie zmieniła moje życie. Nie wyobrażam sobie Polski poza UE. Zaplusuj, jesli się za mną zgadzasz.
Nie wiem jak ten samochód przeszedł przegląd :P
Powiem wprost.
Pacjent FORD KA II 1.2 2008 - 2016 Benzyna. Falowanie obrotów na biegu jałowym. Nie chce przyspieszać powyżej 95 km/h.
Check Engine kod błędu P1120 czerwony. Po usunięciu błędu nadal P1120 czerwony.
Po wyczyszczeniu czujnika ciśnienia w rurze dolotowej 0 261 230 174 (w sklepie jest tylko 0 261 230 268 będzie pasował?) wyrzuca błąd P1220 żółty. Kod błędu P1220 mówi że to czujnik położenia przepustnicy lub moduł sterujący przepustnicy ECM.
Sklep proponuje MAXGEAR 24-0187 Czujnik, ustawienie przepustnicy.
Kupować od razu ten czujnik położenia przepustnicy (105 zł) czy jeszcze pogrzebać i upewnić się jaki jest tam numer dokładnie? i dokupić również czujnik w rurze dolotowej? 0 261 230 268 Jakieś sugestie?
Ojciec był z 50 lat mechanikiem a ja nie wiem co to jest na zdjęciu. ¯\(ツ)/¯
#mechanikasamochodowa
Błąd jego się nie tyczy.
@trzaichlac69 @plaisant: dokładnie, to na zdjęciu to zawór zmiennych faz rozrządu. Wygląda na taki pochodzący od Fiata, ale to normalka bo w tym Fordzie jest chyba silnik znany z Fiata 500/Punto/Pandy 1.2 (69 KM z rodziny FIRE).
Zwróć uwagę jaki ten zaworek jest zasyfiony i ile sporego syfu się na nim znajduje - zwłaszcza przy tych drobnych "sitkach" z pomarańczową ramką. Ktoś prawdopodobnie totalnie olewał
Dziękuję za naprowadzenie mnie na dobrą drogę tymi poradami.
Sprawdzę po oznaczeniach silnika czy to będzie łańcuch czy pasek. Prawdopodobnie łańcuch bo go słychać wyraźnie jak odkręcę korek wlewu oleju, takie mam wrażenie że to łańcuch.
Układ dolotowy był nieszczelny, ta cieńsza rurka rozpadła się i już ją zastąpiłem wężykiem w otulinie. Guma która jest po między