Wpis z mikrobloga

Zabrałem się za przegląd samochodu żeby samemu ocenić jego stan i jakiś wąż gumowy dosłownie rozpadł mi się w rękach. ( _)
Nie wiem jak ten samochód przeszedł przegląd :P
Powiem wprost.

Pacjent FORD KA II 1.2 2008 - 2016 Benzyna. Falowanie obrotów na biegu jałowym. Nie chce przyspieszać powyżej 95 km/h.
Check Engine kod błędu P1120 czerwony. Po usunięciu błędu nadal P1120 czerwony.

Po wyczyszczeniu czujnika ciśnienia w rurze dolotowej 0 261 230 174 (w sklepie jest tylko 0 261 230 268 będzie pasował?) wyrzuca błąd P1220 żółty. Kod błędu P1220 mówi że to czujnik położenia przepustnicy lub moduł sterujący przepustnicy ECM.

Sklep proponuje MAXGEAR 24-0187 Czujnik, ustawienie przepustnicy.

Kupować od razu ten czujnik położenia przepustnicy (105 zł) czy jeszcze pogrzebać i upewnić się jaki jest tam numer dokładnie? i dokupić również czujnik w rurze dolotowej? 0 261 230 268 Jakieś sugestie?

Ojciec był z 50 lat mechanikiem a ja nie wiem co to jest na zdjęciu. ¯\(ツ)/¯


#mechanikasamochodowa
plaisant - Zabrałem się za przegląd samochodu żeby samemu ocenić jego stan i jakiś wą...

źródło: 22600_009

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
@plaisant: z czujnikami marek typu maxgear, TYC itd to bym uważał, bo to tylko proszenie się o kłopoty. A to co pokazałeś na zdjęciu to jakiś elektrozawór olejowy, np. do sterowania zmiennymi fazami rozrządu. Jeśli ten co wrzuciłeś jest z Twojego auta to olej nie był zmieniany co 10-15kkm
  • Odpowiedz
@plaisant: A co do błędów to skoro masz coś, czym jesteś w stanie je odczytać to sprawdź czy dasz radę zobaczyć livedata, może będzie tam aktualna pozycja przepustnicy/pedału gazu, sprawdź czy się zmienia i poprawnie reaguje w pełnym zakresie ruchu pedału
  • Odpowiedz
  • 0
@Philosohero: Super sugestia, mam czym sprawdzać na live. Wiem że to kot w worku, olej to ktoś chyba tylko dolewał. Czeka mnie naciąganie łańcucha bo już 200k pękło i będzie mi potrzebna wasza pomoc. Nigdy tego nie robiłem a mam dostęp do profesjonalnego garażu (właściciel na wakacjach). Przy okazji chciałbym go obrobić porządnie tak żeby moja panna pośmigała tym do 300k lub więcej.
  • Odpowiedz
zawór zamiennych faz rozrządu na zdjęciu


@trzaichlac69 @plaisant: dokładnie, to na zdjęciu to zawór zmiennych faz rozrządu. Wygląda na taki pochodzący od Fiata, ale to normalka bo w tym Fordzie jest chyba silnik znany z Fiata 500/Punto/Pandy 1.2 (69 KM z rodziny FIRE).

Zwróć uwagę jaki ten zaworek jest zasyfiony i ile sporego syfu się na nim znajduje - zwłaszcza przy tych drobnych "sitkach" z pomarańczową ramką. Ktoś prawdopodobnie totalnie olewał
  • Odpowiedz
  • 0
@Philosohero: @eugeniusz_geniusz @trzaichlac69 @trzaichlac69 nie obrazicie się Panowie jak zawołam was do następnego wpisu?

Dziękuję za naprowadzenie mnie na dobrą drogę tymi poradami.

Sprawdzę po oznaczeniach silnika czy to będzie łańcuch czy pasek. Prawdopodobnie łańcuch bo go słychać wyraźnie jak odkręcę korek wlewu oleju, takie mam wrażenie że to łańcuch.

Układ dolotowy był nieszczelny, ta cieńsza rurka rozpadła się i już ją zastąpiłem wężykiem w otulinie. Guma która jest po między
plaisant - @Philosohero: @eugeniusz_geniusz @trzaichlac69 @trzaichlac69 nie obrazicie...

źródło: 10600_006

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 0
Ten mosiężny króciec był wyłamany z obudowy i w ogóle ze środka wypłynęła jakaś czarna maź taka jak w tym połamanym wężu. Pokleiłem na klej dwuskładnikowy. To już raczej nigdy nie puści.
plaisant - Ten mosiężny króciec był wyłamany z obudowy i w ogóle ze środka wypłynęła ...

źródło: 10600_005

Pobierz
  • Odpowiedz
@plaisant: słuchaj wymień ta rurkę na nową. Jak występuje z całą pokrywą to wymień całą pokrywe. Oderwie się wpadnie do silnika jakiś plastik jest po nim. Żadnych klejonych elementów plastikowych. Węże od dolotu zbrojone. Od odmy olejo odporne.
  • Odpowiedz
  • 0
@trzaichlac69: chyba znalazłem. Prześwietlilem kable ECU do wtyczki takim sposobem że wspinałem po kolei i ruszałem kablem od wtyczki i mi wyskakuje przerwa jak poruszam kablem. Gdyby nie złote babcine kolczyki to bym tego nie ogarnął ( ) już cała przepustnice wyjąłem i powierzyłem bo i tak ją musiałem wyczyścić, sprawna. Tak jak mówiłeś, 2x5V na wtyczce a na przepustnicy od 1.05 do około 2.90k ohm
plaisant - @trzaichlac69: chyba znalazłem. Prześwietlilem kable ECU do wtyczki takim ...

źródło: IMG20240419193727

Pobierz
  • Odpowiedz