Wpis z mikrobloga

Jak często wymieniać olej silnikowy? Moje zalecenia

Zalewamy olej syntetyczny zgodny z zaleceniami producenta. Jeśli nie występuje odpowiedni olej syntetyczny w danych parametrach (starsze auta) to chociaż pół-syntetyczny ale wtedy odejmij 1000 km. W przypadku jeśli chcesz pozostać przy mineralnym odejmujesz 2000 km.

* W przypadku wolnossącej benzyny przyjmij za interwał startowy co 11 000 km
* W przypadku wolnossącego diesla lub turbodoładowanej benzyny z wtryskiem pośrednim przyjmij za interwał startowy co 10 000 km
* W przypadku turbodoładowanego diesla lub turbodoładowaną benzynę z wtryskiem bezpośrednim przyjmij za interwał startowy co 9000 km

- Powyższe jeśli 60 - 80% przebiegów to niewysilone (jazda z dala od czerwonego pola, oraz bez przyczepy) trasy i miska olejowa 5,0 L

- Za każde 0,5 L większą miskę olejową +5% przebiegu, za każdą o 0,5 L mniejszą miską olejową -5% przebiegu.

- Jeśli 90+% przebiegów robisz niewysilone trasy +10% do interwału
- Jeśli 50-80% przebiegów robisz w mieście i/lub mocno wysilone trasy -10% od interwału
- Jeśli 90+% przebiegów robisz w mieście i/lub mocno wysilone trasy -20% od interwału

- Jeśli masz auto, które uchodzi za szczególnie nagarujące się i/lub szczególnie pobierające olej odejmij dodatkowe 5% za każdą z tych rzeczy
- Jeśli masz auto uchodzące za szczególnie podlewające olej paliwem i/lub które ma problematyczny (łuszczący się) pasek w kąpieli olejowej odejmij dodatkowe 10% za każdą z tych rzeczy

P.S. Nawet jeśli przebieg nieosiągnięty olej syntetyczny wymiana max co półtora roku, pół-syntetyczny max co roku i mineralny max co 6 miesięcy.

#olej #samochody #motoryzacja #warsztat #mechanikasamochodowa #gruparatowaniapoziomu
  • 73
  • Odpowiedz
Sprawdźcie sobie niektórzy na interwały olejowe obecnych aut, które podaje producent - przecież to jasno widać, że clou tego jest takie, aby auto się #!$%@?.

Teraz popularne staje się w nowych autach:
- 1 serwis olejowy co 25-30 k km
- producent nie przewiduje wymiany rozrządu
- producent nie przewiduje wymiany oleju w przekładni automatycznej

Ostatnio miałem okazje posłuchać się ludzi mądrzejszych w temacie odemnie, jak ludzie ślepo wierzą własnie w
  • Odpowiedz
  • 1
Producenci aut podają duże interwały wymiany, bo te wymiany liczą się do ekologii. A na gwarancji nie zdąży się zepsuć, więc mogą podawać 30k czy tam więcej.
  • Odpowiedz
tylko mówię co faktycznie jest optymalne dla silnika


@Adamfabiarz: skąd możesz to wiedzieć? Jesteś inżynierem mechanikiem projektantem silników spalinowych? Robisz obliczenia dla tych silników? Czy tylko pieprzysz trzy po trzy na podstawie tego, co wyczytałeś w internetach.

Teraz popularne staje się w nowych autach:

- 1 serwis olejowy co 25-30 k km


@Nie_Do_Twarzy_Mi_Z_Aureola: wymagania unijne w sprawie ekologii, nic więcej.
  • Odpowiedz
  • 1
@G06DbT: Wiem, bo zgłębiam temat nie od dziś. Wiedzę w temacie mam obszerną (choć nie nieskończoną). Podczas poszerzania swojej wiedzy miałem okazję dwukrotnie rozmawiać z projektantami silników. Taka ciekawostka: oni mają pewien wpływ na to jakiej lepkości powinien być olej, ale nie mają większego wpływu na to co jaki czas powinien być wymieniany - mogą sformułować swoje uwagi, ale i tak ostateczne słowo mają księgowi. Można powiedzieć więc, że te interwały
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: no żadna prawda, bo z żadnym inżynierem nie rozmawiałeś co projektował twoje 1.0.

Zresztą, idę stad w #!$%@?, bo ty masz nierówno pod sufitem z tym samochodem.
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: kupuje auta z przebiegiem ok 100-150kkm serwisowane w ASO co 20,25,30kkm (zależne od modelu), sam serwisuje je tak samo i dokładam im dodatkowe 100-150kkm od siebie, a potem sprzedaje nadal świetnie jeżdżące. Nie wiem, może auto gdzie olej wymienia się co 10.000km zajedzie dalej niż co 30.000km, ale na litość, kiedy to nastąpi? Problemy wyjdą pewnie powyżej 500kkm. Kto by się tym przejmował i po co?
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: w dobie tego co chińczyki ostatnio wyczyniają z bateriami lfp (kolejne generacje lądują się coraz szybciej, przy zachowaniu ich pierwotnej trwałości, charakterystycznej dla tej technologii), to nikt nie będzie płakał za spalinowcami.
  • Odpowiedz