Wpis z mikrobloga

Zgłosiłem po 1,5 roku awarię monitora Samsung. Przy brzegu matrycy zaczął sie nagle grzać. W miejscu grzania robiła się czarna plama i szła od niej pręga przez ekran.

Poprosiłem o zgłoszenie w trybie rękojmi. Wniosłem o zwrot gotówki lub wymianę na nowy sprzęt. Dostałem odpowiedź że mogą naprawić. Zwrot i wymiana to nie dla mnie. :P

Domyślam się że mają rację. Ale wolę dopytać. Rozumiem że w tej sytuacji rozsądnym jest zgoda na wymianę tego ekranu?

#reklamacja #rekojmia #prawo #pytaniedoeksperta
szczurek_87 - Zgłosiłem po 1,5 roku awarię monitora Samsung. Przy brzegu matrycy zacz...

źródło: IMG_0559

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
@szczurek_87: bardzo dobrze zrobiłeś. Jakbyś zgłosił na reklamacje to z automatu by odrzucili, albo powiedzieli, że twoja wina i się goń. Oczywiście sprawa dla papugi, ale masz szanse na bezproblemową naprawę. Pewnie z rekojmi będziesz mógł skorzystać jak kolejne 2 monitory rozwalą się w taki sam sposób. Ale idź z tym do adwokata po porade.
  • Odpowiedz
@Adams_GA: Jasne, ale takie rzeczy kosztują :) I znowu wprowadzasz w błąd, bo przy gwarancji to tylko dobra wola gwaranta i nie musi tak się stac.

Zapewniam Cię, że taki artykuł istnieje i zachęcam żebyś sam go poszukał :) Wystarczy otworzyć kodeks cywilny.
  • Odpowiedz
@Arriva: nie musi tak się stać? Bo to dobra wola? Ciekawe że gwarant mógłby oferować zapis niezgodny z prawem powszechnie obowiązującym 581 Kodeksu cywilnego. Wystarczy otworzyć kodeks cywilny. Numer konta bo takie rzeczy kosztują wyślę na priv.

Jak mi znajdziesz przepis o odnowieniu rękojmi przy wymianie towaru to wpłacam 200 zł na cel charytatywny. Jak nie znajdziesz to ty wpłacasz. Czekam.
  • Odpowiedz
@Adams_GA: Tak dokładnie to przepis, który podałeś. Ty mylisz chyba czym jest gwarancja sprzedawcy/producenta a gwarancja z tytułu rękojmi. Artykuł 581 dotyczy rękojmi.
  • Odpowiedz
@Adams_GA: A co więcej jeżeli wada została wykryta przed upływem roku to domniemywa się, że istniała tam w chwili zakupu, dziękuję za uwagę.
  • Odpowiedz
@Arriva: aha czyli według Ciebie artykuł 581 dotyczy rękojmi i dlatego znajduje się w Dziale III o tytule „GWARANCJA PRZY SPRZEDAŻY”? Podczas gdy rękojmia jest opisana w Dziale II tytułu XI? Nowatorska koncepcja, może nawet na habilitację profesorska z prawa. Ja nie wiem czy ty trollujesz czy po prostu nie potrafisz się przyznać do błędu ale już skończ wymyślać i marnować mój czas. Rękojmia i gwarancja to dwie różne rzeczy, a
  • Odpowiedz
@Adams_GA: Nie, droczę się. Zwracasz towar z tytułu rękojmi, kupujący ma prawo go naprawić przy pierwszej próbie jednak nie oszukujmy się, nie zawsze się da. A nawet jeżeli takie towary albo zwrócone działają przez długi okres(wtedy nie przejmujesz się reklamacjami), albo znów szybko się psują. Wtedy sprzedawca zobowiązany(przy drugiej reklamacji) zwrócić Ci pieniądze, a Ty możesz kupić ten sam towar(któremu na nowo przysługuje 2-letnie prawo do rękojmi).

a tutaj z kolei:
  • Odpowiedz