Wpis z mikrobloga

@maikeleleq: Mam leona cuprę z 2018 i leję 95 na co dzień. Co 15k wymień olej w silniku, a pierwszy raz po 5k, co 60k olej w dsg.

Coś tam odczujesz różnicę pomiędzy 95, a 98 - do korków szkoda, na trasę po krajówce możesz zalać, ale niestety lepiej zrobić program itd.
@maikeleleq Zależy ile km robisz bo przy pełnym baku to nie ma wielkiej różnicy w cenie a koszt km wychodzi podobnie. W 98 masz mniej biododatków. Spalanie będzie mniejsze o te 0,5l/100 km. Silnik żwawszy nie będzie ale może się poprawić kultura pracy i spadną minimalne obroty. Tyle z moich obserwacji.
@maikeleleq: 98 ma mniej siarki i w praktyce w ogóle nie ma etanolu. Ale teraz 95tka kosztuje 6.5 a 98 7.1zl

60gr różnicy a żeby auto jakoś zauważalnie mniej paliło czy szybciej jechało to nie odczujesz. Dobre jak ktoś mało jeździ bo 98 dłużej jest świeża lub jak ktoś ma lpg
@maikeleleq: Ja lałem Vervę 98, ale postanowiłem przetestować inne i np. z Shella V-power 95 samochód wydaje się być niezadowolony. Sprawdzę jeszcze V-power 100, ale chyba wrócę do Vervy 98. Może moja bawarka nie lubi E10. Na papierze E10 jej nie przeszkadza.
@maikeleleq widzę Cupra na pokładzie. Ile ci pali?
Mam ten sam silnik te samo auto. Tankuje 95 dużo większą różnicę w spalaniu widzę jak jadę 140 a 150 niż na 98 :)
@maikeleleq: W moim samochodzie (Volvo xc60 z 2022) mam silnik 197 km, zalewałem różnie raz 95 raz 98 z orlenu lub 100 z shella. Mam znajomego z hamownią. Między 95 i 98 nie było dużych różnic. Różnica jest duża na 100 z shella, okolice 15 km doszło. Mój samochód wie na jakim paliwie jeździ. Jeśli samochód dostosowuje wyprzedzenie zapłonu w zależności od paliwa to przybędzie Ci koni. Nie zwracam jakoś mocno