Wpis z mikrobloga

@maikeleleq: mam 1.6 T-GDI SmartStream w i20n i jest to silnik przystosowany do pracy na 98 jak i na 95. Przez pierwsze pół roku po odebraniu samochodu jeździłem tylko na 98, teraz jeżdżę na 95 i nie widzę absolutnie żadnej różnicy. Na trybie "N Custom" tak czy siak sterownik podbija mi obroty na jałowym do około 1000 RPM, więc czy to 98 czy 95 - i tak pali tyle, ile mu
@maikeleleq: Nie, nie warto xD

Masz silnik skręcony na 95 i po co masz wlewać co lepszego? 98 to jest to wysilonych jednostek co mają 100+ koni z litra bez turbo albo z turbo po chipie.
@nasyd w sumie jeżdżąc po Poznaniu to coś w okolicach 9-11L w zależności od godzin, robiłem trasę 100km zwykłą krajówką i finalny wynik wyszedł w okolicach 6.6L, ale też jest tam trochę świateł, rond i tak dalej więc Ja jestem bardzo zadowolony ;) Ale auto przejechało dopiero 950km więc wyczuwam że po 10k będę mógł się wypowiedzieć ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@maikeleleq ja mam nakulane jakieś już 150 tysi. Jak na razie tylko problem z błędem jakiegoś czujnika od tankowania. Raz się świeci raz nie.
Tak ogólnie to bez problemów.
@maikeleleq:

czy może dzięki temu spadnie spalanie

Biorąc pod uwagę że aktualnie benzyna 95 jest E10, czyli 10% zawartości to biokomponenty, a benzyna 98 jest nadal E5 (5% zawartości to biokomponenty) to spalanie powinno spaść o max te 4-5%. Czemu ? Biokomponenty w paliwie to taki wypełniacz - spalić się spali ale energii z tego nie ma za wiele.

albo silnik będzie jeszcze trochę żwawszy

Ilość oktanów w paliwie nie
  • 0
@maikeleleq tylko pamiętaj, 95 czy 98 to nie jest jakaś liczba, ile dana benzyna ma mocy, tylko odporność na spalanie stukowe (tj że benzyna nie dostaje samozapłonu).
Więc 98 nie ma żadnej lepszej mocy ani nic w ten deseń
Waszym zdaniem warto lać benzynę 98 do nowych silników?

@maikeleleq: Oczywiście, że nie. Do żadnych poza tymi, które są przeznaczone do spalania tej benzyny. Liczba oktanowa nie stanowi o "mocy" paliwa, a jedynie o trudności w jego zapłonie. Silnik na 98 będzie inaczej pracował na wolnych obrotach, bo spalanie będzie "stabilniejsze". Z drugiej strony jak będziesz miał słabe kable do świec (zwłaszcza w starszych konstrukcjach) to będzie znaczenie gorzej. Jak chcesz,
albo silnik będzie jeszcze trochę żwawszy


@maikeleleq: możliwe, wieksza odpornośc na spalanie stukowe pozwala przesunąć kąt zapłonu i zubożyć miesznake, przy obciążeniu silnika daje to pole do zwiekszenia mocy i obniżenia spalania. Ale cudów sie nei spodziewaj bo masz tylko 100KM z litra a efekty beda tym wieksze im bardziej wysilony silnik

Zatankuj ze dwa razy pełny bak 98 albo premium 100+ i sam przeanalizuj
  • 0
@masz_fajne_donice silnik przystosowany na 95 ma niższa moc w momencie używania 98 więc powodzenia z przyrostami mocy z paliw wysokooktanowych lanych do zwykłych pierdziawek ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°) @Leniek @kimunyest95

@Elberus 98 ma kilka procent niższa wartość opałową

Jak ktoś nie wierzy to proponuję eksperyment, wymaga dwukrotnej wizyty na hamowni i zmiany paliw
  • 0
@kimunyest95 no bo to jest benzyna do silników które jej wymagają ze względu na konstrukcję, a nie żeby szybciej latać E46 ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°) LPG ma 105-110 oktanów. Jak tam przyrosty mocy? ;)