Wpis z mikrobloga

@WujekSzejk: może nawet wzrosnąć.

W dwóch samochodach które brały olej po zmianie lepkości na niższa spalanie oleju spadło. Wiec odwrotnie do tego co podpowiada chłopski rozum.
Płukanek nie polecam. Tak samo za każdym razem jak zastosowałem spalanie oleju wzrosło po płukance. Nawet w autach które wcale nie brały oleju po płukance zaczęły

Został bym na 5w30
  • Odpowiedz
@WujekSzejk: 2-3L oleju co wymianę to bardzo dużo. Pół litra jak weźmie co wymianę to jest luks. Ja bym zalał 5w40, ale najpierw zmienić filtr, zalać płukanki, zlać to gówno I znowu zmienić filtr, tym razem z olejem. Jak bardzo czarny to powtorz operacje za 5k. I tak do skutku. Po za tym jak wyżej - sprawdź odmę i czy ma przedmuchy. Być może pierścienie się zapiekły (albo uszczelniacze zaworowe).
  • Odpowiedz
@GeDox ten silnik ma wadliwe dolne pierścienie przez co je olej, Twoje rady nic nie dadza, płukanki to już w ogóle okultyzm :) mój silnik jest idealnie czysty w środku, a olej żre i tak jak pisze OP, 300ml na 1000km to jest niedużo dla tego silnika jeśli nikt nie wymienił tych pierścieni, ważne żeby tylko często zmieniać olej.
@WujekSzejk: ja mam 330Ci'04 od 8 lat, zrobiłem prawie 100k km na
  • Odpowiedz
ten silnik ma wadliwe dolne pierścienie przez co je olej, Twoje rady nic nie dadza, płukanki to już w ogóle okultyzm :)


@kipowrot: forum e46 twierdzi, że wadliwa to w tym silniku jest odma i zawor DISA :) a normalne zużycie to 0.5l - 10k km.
  • Odpowiedz
  • 1
@GeDox: sporo moich znajomych ma lub mialo m54 i nie znam nikogo komu by brał mniej niz 150-200ml/1000km.
Mało tego, mój sąsiad ma e60 z salonu i kiedyś się pytałem to mówił, że już praktycznie od nowości musiał coraz dolewki robić.
  • Odpowiedz
@WujekSzejk jak coś ci to da to jeżdzę z 2-3 lata na 5w40 ten sam silnik i bierze tyle i twój bez zmian, chociaż ja zmieniałem z 5w30 bo wiadomo 5w40 na pewno lepsze do tego motoru. No i mam lpg i 270k nalotu
  • Odpowiedz
Płukanek nie polecam. Tak samo za każdym razem jak zastosowałem spalanie oleju wzrosło po płukance. Nawet w autach które wcale nie brały oleju po płukance zaczęły


@r5678: bzdura kompletna, pierścienie w M54 zapiekają się (po +/- 20 latach pracy mają prawo) i właśnie płukanka jest dla nich zbawienna. Jak po płukance coś się #!$%@?ło to po prostu #!$%@?łoby się i tak w niedługim czasie.

@WujekSzejk
Spalanie oleju w M54 w 99%
  • Odpowiedz