Wpis z mikrobloga

Na kogo zagłosujesz 7 kwietnia?

  • Nie idę na wybory 40.7% (24)
  • Strzałkowski 3.4% (2)
  • Krupa 22.0% (13)
  • Budniok 8.5% (5)
  • Piechota 1.7% (1)
  • Durał 23.7% (14)

Oddanych głosów: 59

  • 10
@Davczo: nie wiem na kogo. Krupa mnie denerwuje, ale co mnie denerwuje bardziej to fakt że żaden kontrkandydat nie jest mi znany jako zwykłemu mieszkańcowi.
Gdzie oni są przed wyborami, czemu nie robią czegoś żeby zostać zauważonym i zapamiętanym? Szczerze jedyny typ który się w moim życiu, na osiedlu, pojawia to koleś od Krupy właśnie.
Przynajmniej go pamiętam.
Nie, nie mam zamiaru ich osobiście szukać w sieci i śledzić, w efekcie
@jar-mitryn: Ja przejzalem programy wyborcze i wlasciwie nie ma nikogo kto zajmowalby sie kwestiami, ktore beda mialy wplyw na to czy za 10-20 lat Katowice beda dalej sie wyludniac i czy beda konkurowac w Poznaniem lub Gdanskiem czy raczej ze Szczecinem i Bydgoszcza. Zamiast tego mamy "dialog", "otwarcie na potrzeby mieszkancow" i toalety w parku Kosciuszki.

Nikt nie zajmuje sie jako priorytetem tym, ze:

- cale polnocne srodmiescie wymaga remontu bo
@Davczo: Krupę za bezsensowną likwidację miejsc parkingowych należy... oddelegować dyscyplinarnie.

Budniok to konfedopisoprzybudówka. Durał to patol. Zostaje stary Piechota i Strzalkowski, ktory pozuje na kogos w stylu Krolewskiego z Wisly i bardziej robi sobie reklame niz faktycznie startuje.

Z braku laku Strzalkowski, ale niestety i tak pewnie wygra Kupa.
@_mehow_: tramwaj na południe jest niesamowicie potrzebny ale losy tej inwestycji to mydlenie oczu. Obecna ekipa tego nie ma zamiaru realizować.Zresztą nazywanie tego "pętla Kostuchna" to śmiech na sali. Południe korkuje się coraz bardziej przez kolejne zezwolenia na budowę np. osiedle na Ochojcu. Centrum przesiadkowe na Brynowie nic nie daje skoro każdy stoi w korku, żeby do niego dojechać...
@Deba: Zgodze sie z tym ze ten tramwaj jest potrzebny, ale:
- jesli ta linia powstanie zanim skomunikowane tramwajem nie zostana blizej polozone dzielnice to bedzie w sumie zielone swiatlo na dalsze rozlewanie sie miasta na poludnie. Gdyby najpierw zbudowac tramwaj na ligote albo na nikisz przez okolice porcelanowej to te wszystkie inwestycje mieszkaniowe ktore jeszcze bardziej dopchaja poludnie, moglyby zamiast tego powstac jako czesc rewitalizacji okolic fabryki porcelany i kopalni
@_mehow_: bez sensu to jest budowanie dworców gdzie do 2030 nie jest przewidziane kursowania pociągów, a obiekty te są w nocy oświetlone.
Przebieg tramwaju optymalny nie jest, natomiast Ligota jest wielokrotnie lepiej obsługiwana przez autobusy niż Kostuchna. Do centrum, na dworzec z Kostuchny jeździ JEDEN autobus. Tramwaj w planowanym przebiegu nie rozwiąże tego problemu ale być może w ślad za nim powstanie mini linia autobusowa, która będzie docierała do pętli (na
@Deba: To jak cos jest skomunikowane busami, minibusami i buspasami nie ma znaczenia bo nigdy nie zachecimy odpowiednio duzej czesci spoleczenstwa do korzystania z komunikacji opartej na autobusach. U wiekszosci ludzi preferencje w podrozowaniu wygladaja mniej wiecej tak:
- pociag
- tramwaj
- uber
- poproszenie kolegi zeby nas podwiozl
- autobus
@_mehow_: źródło badań nt preferencji? na podstawie Katowic? bo brakuje tu jeszcze np. własnego samochodu, metra, trolejbusu, roweru, hulajnogi i pewnie o czymś jeszcze nie nie pomyślałem.
wydaje mi się, że autobus jest znacznie wyżej z uwagi na jednak dużo większą różnicę w cenie w porównaniu np. do ubera. chyba, że mówimy tylko o poruszaniu się w centrum. np. dojazd z Kostuchny do centrum Uberem jest o wiele droższy niż
@Deba: Jest duzo opracowan na temat dlaczego ludzie zdecydowanie preferuja transport szynowy od autobusow. Glownie sprowadza sie to do wiekszej czestotliwosci, nie stania w korkach i mniejszych spoznien. Z dowodow anegdotycznych to widze to i po innych i po sobie:

- kiedy znajomi z innego miasta przyjezdzaja do Katowic, na jakis koncert czy festiwal, zawsze staram sie ich zachecic zeby pojechali jeszcze cos w okolicy zobaczyc. W wiekszosci przypadkow jesli da