Wpis z mikrobloga

To co się dzieje w branży to jest TRAGEDIA, a będzie tylko gorzej - presja w sprintach, darmowe nadgodziny, toksyczność, mobbing, cw3le bootcampowicze przebranżowicze BŁAGAJĄCY o prace wyzbywając się godności obniżając przy tym widełki. Wstyd mi mówić o tym że programuje, zawsze przy spotkaniach rodzinnych mówię że po prostu jestem informatykiem. Nie chcę żeby kojarzyli mnie na równi z desperatami gotowymi obciągnąć #!$%@? PM za darmowy staż . Obstawiam w najbliższych latach 2 scenariusze:

a) AI zastąpi całkiem programowanie i zwyczajnie nie będzie pracy albo będzie ona dla kingpinów autyzmu kodujących 20h na dobę (którym nigdy nie będę)
b) Bootcampowicze obniżą tak stawki że z uwzględnieniem inflacji seniorzy będą zarabiać dzisiejsze 8k PLN

Pytanie tylko co stanie się pierwsze

Mam pomysł na działalność związaną j z IT (ale nie programowaniem). zainwestuje w sprzęt do produkcji, dokształcę się w logistyce bo tego też będę do tego potrzebował - aktualnie kończę biznesplan i będę budował stronę - pewnie będę miał ułamek z tego co miałbym w programowaniu ale to jest decyzja konieczna. Zawsze mogło być gorzej bo nie mam żadnego kredytu ani leasingu.

Także CRUDZIARZ @iluvmypickle pakuje walizke i w sumie nawet mu lepiej wiedząc że być może patologia jaką jest IT za parę lat nie będzie jego problemem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#programowanie #programista15k #pracait #kryzys #naukaprogramowania
  • 12
@iluvmypickle tak się może stać, że po prostu bycie juniorem czy midem będzie tak samo płatne jak po prostu bycie pracownikiem w zwykłej normalbej firmie i seniorzy będą zarabiać te 10-11k brutto na UOP za kilka lat

Znajomy szuka właśnie pracy i mówi że jest dramat. Masa ludzi po bootcampie czy po studiach już oferuje darmowy staż albo darmowa pracę przez X miesięcy żeby mieć co od CV wpisać.

Nie wiedzą że