Wpis z mikrobloga

Pacjent: Hyundai i30 FD
Symptomy: Przeszkadza mi, że to auto #!$%@? wybiera nierówności, do tego jest taka usterka, że koła tylne mają za duży pozytyw (góra koła jest odchylona za mocno na zewnątrz) i na zbieżności dowiedziałem się, że to jest nie do ustawienia.

Przód mi ustawili pico bello, a tylne koła mają pozytyw. Co tu może być do wymiany? Na dziurach, progach zwalniających, podczas slalomu, podczas ścinania zakrętów zawieszenie nie wydaje żadnych dźwięków. Po prostu jest twarde i czasem jak mam nierówny asfalt (jak są połatane dziury i trochę wystaje powyżej płaszczyzny drogi), to przy dużej prędkości coś faktycznie stuknie. Zawieszenie chyba mi po prostu siadło i nie pracuje. Co tu może być do wymiany? Sprężyna straciła swoją geometrię i się wygięła jakoś? Amortyzator się zużył? Może belka się odkształciła? W warsztacie gdzie mi ustawiali zbieżność, usłyszałem, że mieli kiedyś jakiegoś firmowego vana i była taka sama sytuacja, że koła się rozchyliły i to było przez odkształconą belkę po 11 czy 12 latach jazdy obładowanym autem.

#motoryzacja #samochody #samochod #pytanie #mechanikasamochodowa #kiciochpyta
  • 4
  • Odpowiedz
  • 0
Jak Twoje wrażenia z pokonywania krótkich progów zwalniających?


@SuperBasshunters: Przedni zawias jakoś nie ma problemu, ale jak już przejadę tylną osią po takim progu albo torach kolejowych to wydaje dźwięki przez kilka kolejnych metrów. Na ostatnim przeglądzie diagnosta coś tam mówił o tym tylnym zawieszeniu, ale nie pamiętam co konkretnie, dziadek miał taką wadę wymowy, że nie zrozumiałem ani słowa a głupio było dopytywać 3 razy xD Najwięcej to słychać, jak
  • Odpowiedz