Wpis z mikrobloga

Co rusz widzę newsy o kolejnym modelu AI, który potrafi robić niesamowite rzeczy i już sam nie wiem, czego się używa.

Załóżmy, że mam grafiki z gry 2D, w rzucie izometrycznym. Czy istnieje narzędzie, które potrafiłoby je automagicznie przerobić, tak żeby już nie były w rzucie izometrycznym, ale np. w widoku z boku, przodu lub z lotu ptaka (i vice versa)? Jak zmiana kąta kamery w scenie 3D. Teoretycznie nie powinno się dać zrobić czegoś takiego z grafiki 2d, ale może generatywne AI potrafi takie czary?

#ai #grafika #grafikakomputerowa
  • 6
Czy istnieje narzędzie, które potrafiłoby je automagicznie przerobić, tak żeby już nie były w rzucie izometrycznym, ale np. w widoku z boku, przodu lub z lotu ptaka (i vice versa)?


@KarakanPaskudny: Nie wydaje mi się, to zadanie jest bardziej złożone niż się wydaje i jakby nie w domenie generatywnych modeli.
@jasonfly: Wypróbowałem dwa narzędzia z listy, które miały wersję przeglądarkową. Spróbowałem też innego o nazwie Meshy. Niestety wyniki są fatalne i zupełnie bezużyteczne. Co prawda wrzucałem assety, które były niezgodne z ich wytycznymi - prosili między innymi, żeby ręce i nogi na obrazku były odseparowane od tułowia. Nie zawsze dysponuję takimi, bo gdybym dysponował, nie miałbym potrzeby korzystania z AI xd
Przy każdym moim podejściu do narzędzi AI, odnoszę wrażenie, że
@KarakanPaskudny: czyli dla twoich zastosowan jeszcze nie ma, chyba, to sa pierwsze z brzegu rzeczy znalezione na reddicie. Ludzie jak przysiada do np. ComfyUi to cuda tworza wiec calkiem mozliwe, ze gdzies cos jest, ale zapewne wymaga to conajmniej bieglej obslugi narzedzi tego typu. Mysle, ze gamedev juz i tak dosc skorzystal na AI.