Wpis z mikrobloga

  • 0
@powsinogaszszlaja: Wjechałem w dziurę w drodze bez znaku. Ubezpieczyciel drogi przyznał mi odszkodowanie za uszkodzenie tylko jednej opony, mimo że wymieniłem dwie. Tłumaczą się, że nie zawsze trzeba wymieniać dwie opony, jak różnica w bieżniku nie jest za duża. I szukam informacji jaka może być maksymalna różnica w bieżniku między prawą a lewą stroną na jednej osi. U mnie różnica wynosi około 4 mm między starą a nową oponą. Nowa
  • Odpowiedz
Tłumaczą się, że nie zawsze trzeba wymieniać dwie opony,


@Adrian77: Zawsze, ze względów bezpieczeństwa.
Pisz do KNF i Rzecznika Finansowego, D.W. TU ubezpieczające drogę. Trochę to trwa, ale nie odpuszczaj. Sądu też się nie bój.
  • Odpowiedz
  • 0
@powsinogaszszlaja: No właśnie nie chcę odpuścić, ale też chcę się przygotować. I tak pytam, czy prawnie gdzieś jest ujęte, jakie opony na jednej osi mogą być i jakie są dopuszczalne różnice między nimi. W jakiej ustawie jest to zawarte, to sobie przewertuję. Wg mnie 4 mm to jest już duża różnica. Wymieniłem oczywiście dwie opony, 2 amortyzatory (po wjechaniu w dziurę pojechałem na SKP, żeby mi zrobili oficjalny przegląd z
  • Odpowiedz
czy prawnie gdzieś jest ujęte, jakie opony na jednej osi mogą być i jakie są dopuszczalne różnice między nimi.


@Adrian77: Brak takiego uregulowania. Podjedź na stację diagnostyczną, oni powinni mieć wytyczne, gdyż przy różnicach, mogą odmówić podbicia przeglądu.
  • Odpowiedz
I szukam informacji jaka może być maksymalna różnica w bieżniku między prawą a lewą stroną na jednej osi.


@Adrian77: w prawie nic takiego nie ma, jeśli chcesz argumentować "literaturą", to mam taki pomysł że może instrukcja Twojego modelu, albo instrukcja serwisowa (znajdziesz w internecie, albo może w ASO pomogą) może coś na ten temat mówić.
  • Odpowiedz