Wpis z mikrobloga

Pracuję w jednej firmie od 2019r, wykształcenie średnie zawodowe (technik informatyk) z maturą. Głównie tworzę strony/sklepy/serwisy internetowe (PHP, JS, jQuery, CSS, jakieś biblioteki JS w zależności od potrzeb (GreenSock,Swup), mySQL), gdzie każda strona to inny produkt dopasowany do klienta, nie pracuję na szablonach. Do tego do każdej strony wykonuję autorski panel CMS w PHP z wykorzystaniem baz mySQL (głównie CRUD'y, integracja z API np. do bramek płatności, obsługa formularzy), oprócz stron zdarzają się produkty gdzie jestem odpowiedzialny za stworzenie przeglądarkowego programu do zarządzania firmą.

Po 5 latach pracy dostaję na UoP 5500 netto. Chciałbym zmienić pracę, bo czuję że w obecnej firmie nic więcej nie osiągnę. Jestem świadomy że wybrałem ciężkie czasy. Mam jakieś szanse z tym co opisałem powyżej na zwiększenie zarobków? Czy to już sufit i jedyne co mnie uratuje to zmiana stacka? Projektów sam nie tworzę, jestem uzależniony od grafika, mój angielski to raczej takie A2, często muszę sobie pomagać tłumaczem w dokumentacji, żeby zrozumieć kontekst.

Tym co przeczytali dziękuję i proszę o jakieś protipy co powinienem dalej zrobić aby nie stracić zajawki i mieć uczciwe zarobki? Dla mnie kodowanie to pasja, nie robię tego tylko i wyłącznie dla kasy jak wybrani ludzie po bootcampach. Jestem samoukiem, pierwszą pracę dostałem zaraz po maturze, spodobało mi się, byłem i jestem szczęśliwy że mogę robić to co mnie pasjonuje. No ale jak czytam tag to chyba trochę jednak jestem wykorzystywany... Trochę a nawet bardzo.

Proszę o naprowadzenie. Nie aplikowałem nigdy nigdzie indziej bo mam syndrom oszusta, czuję że z moim angielskim zostanę wyśmiany/skreślony, ogólnie cały czas wkręcam sobie że nie dam rady, mimo że klienci jak i przełożeni bardzo chwalą moją pracę, dodatkowo jak czytam ile to nie zarabiają inni to jest mi przykro, że nie mogę wyjść ze swojej klatki.

#programowanie #programista15k #webdev #pracait
  • 11
  • Odpowiedz