Wpis z mikrobloga

Porsche Active Ride - nowe zawieszenie które hydraulicznie kompensuje wszelkie siły działające na samochód... wygląda mega dziwnie, sztucznie, komputerowo kiedy samochód nie wychyla się na zakrętach ( ͡° ͜ʖ ͡°) PS: biorąc pod uwagę jak #elonmusk i #tesla wbili im szpilkę zmanipulowanym testem Cybertrucka... mogli tu do porównania dorzucić S albo 3... byłoby ciekawie na pewno ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#motoryzacja #samochody #porsche #technologia
FX_Zus - Porsche Active Ride - nowe zawieszenie które hydraulicznie kompensuje wszelk...
  • 28
  • Odpowiedz
@m4xejd: @M_Zientarski witam serdecznie
@FX_Zus oby dało się taniej budować podobne zawieszenia. Ciekawe jaki ma to wpływ na bezpieczeństwo, ale zakładam, że brak przechyłu i zmiany środka ciężkości ma tutaj kluczową rolę. A skok przez krawężnik był super ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Porsche Active Ride - nowe zawieszenie które hydraulicznie kompensuje wszelkie siły działające na samochód... wygląda mega dziwnie, sztucznie, komputerowo kiedy samochód nie wychyla się na zakrętach


@FX_Zus: No ale to chyba dobrze - większy komfort, lepsza trakcja, etc... Patrząc na to co jest naturalne a co nie, to wszystkie samochody są... nienaturalne bo człowiek powinien zawsze z buta iść :-)

Mi się podoba takie zastosowanie techniki. Końcówka filmu jest mega! To
  • Odpowiedz
  • 1
@kwanty: z tym jak to wygląda to chodziło mi o to, że po prostu człowiek z przyzwyczajenia nie tego się spodziewa ( ͡° ͜ʖ ͡°) Energii jest pod dostatkiem bo to hybrydowa Panamera 2024, chodź to zawieszenie będzie dostępne też w nowy Taycanie jako opcja.
  • Odpowiedz
@Hi_Lo_Hi ta francuska technologia nawet nie zbliża się możliwościami do wynalazku Bose, jeśli porsche udało się udoskonalić ten projekt i będzie tańsze i prostsze w serwisie to mamy przełom w komforcie.

Hydro kompletnie sobie nie radzi z poprzecznymi nierównościami i cały samochód wpada w rezonans bo zawieszenie za wolno reaguje, usztywnienie które działa w zakrętach będzie tragiczne na dołach.
  • Odpowiedz
Niemcy w końcu dorównali Japończykom


@m4xejd: Komu? xD

Weź zmień miniaturkę bo wstydziłbyś się przyznawać, że masz cokolwiek wspólnego z motoryzacją xD
  • Odpowiedz
@open_or_die: Już się nie unoś. Pamiętaj, że Francuzi montowali swoje zawiesze w samochodach produkowanych masowo już prawie 70 lat temu. Ja lubię innowacje i podoba mi się, że ktoś próbuje myśleć nieschematycznie. To, że próbują robić to Niemcy (i to z tak konserwatywnej i raczej niechętnej innowacjom firmy jak Porsche) jest dla mnie nie, po prostu, nieco zaskakujące i trochę zabawne. Jeszcze parę lat i może dogonią w tym Citroena z
  • Odpowiedz
a teraz się zastanów dlaczego nawet citroen nie brnął w temat sportowego hydro :)


@open_or_die: Myślę, że fakt bankructwa firmy mógł mieć z tym coś wspólnego...

Porównanie hydo do zawieszenia bose nie ma najmniejszego sensu.


To prawda - w końcu samochody z hyrdropneumatycznym zawieszeniem były na rynku ledwie dekadę po IIWŚ, a te z hydroaktywnym zdążyły na rynek wejść i z niego zejść w czasie, w którym żadne seryjne auto z
  • Odpowiedz
@FX_Zus:

Porsche Active Ride - nowe zawieszenie które hydraulicznie kompensuje wszelkie siły działające na samochód...


Niemcy jak zwykle poszli pogrzebać w cudzym śmietniku i coś tam znaleźli, a potem ogłosili jako przełom i nowatorskie rozwiązanie. Z reguły grzebali we włoskich śmietnikach, a tym razem jakiś Hans zajrzał do kubła francuskiego, a Jurgen do japońskiego.
  • Odpowiedz
ta francuska technologia nawet nie zbliża się możliwościami do wynalazku Bose


@open_or_die:

Wynalazek Bose był tylko prototypem, nie pojawił się w produkcji seryjnej. Francuska technologia jak najbardziej była dostępna na rynku (Xantia Activa).
  • Odpowiedz
a teraz się zastanów dlaczego nawet citroen nie brnął w temat sportowego hydro :)


@open_or_die:

Dwie wygrane w rajdzie Monte Carlo i w rajdzie Tysiąca Jezior, czy tam w jakimś afrykańskim maratonie pokazują, że jednak hydro dawało radę także w sporcie.
  • Odpowiedz
@kasztan00: tu jak zwykle chodzi o koszt i opłacalność produkcji.
xantia activa v6 też nie była opłacalna bo wyprodukowano tylko 2600 sztuk czyli 0.2% wszystkich xantii (1 326 259) i na tym zakończono przygodę ze sportową wersją hydro.

/edit
wszystkich wyprodukowano 18000 tysięcy więc 1.3% ogółu.
  • Odpowiedz