Wpis z mikrobloga

Porsche Active Ride - nowe zawieszenie które hydraulicznie kompensuje wszelkie siły działające na samochód... wygląda mega dziwnie, sztucznie, komputerowo kiedy samochód nie wychyla się na zakrętach ( ͡° ͜ʖ ͡°) PS: biorąc pod uwagę jak #elonmusk i #tesla wbili im szpilkę zmanipulowanym testem Cybertrucka... mogli tu do porównania dorzucić S albo 3... byłoby ciekawie na pewno ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#motoryzacja #samochody #porsche #technologia
FX_Zus - Porsche Active Ride - nowe zawieszenie które hydraulicznie kompensuje wszelk...
  • 27
@open_or_die:

tu jak zwykle chodzi o koszt i opłacalność produkcji.


Oczywiście. Citroen przez większość swojej egzystencji rynkowej był albo pod kreską, albo lekko ponad. Pewnie głównie z racji mnóstwa niesztampowych koncepcji, których nikt nie chciał kupować ( ͡° ͜ʖ ͡°)

xantia activa v6 też nie była opłacalna bo wyprodukowano tylko 2600 sztuk i na tym zakończono przygodę ze sportową wersją hydro.


Opłacalność lub jej brak nie zmienia
@FX_Zus: to ja tylko dorzucę spostrzeżenie że film u góry, z zawieszeniem, jest przyspieszony. Auto poruszało się wolniej i przy obróbce przyspieszyli, przez to działała mniejsza siła odśrodkowa. Widać to po tym jak auto wystrzela na początku dużo szybciej niż na dolnym filmie:)
Energii jest pod dostatkiem bo to hybrydowa Panamera 2024, chodź to zawieszenie będzie dostępne też w nowy Taycanie jako opcja.


@FX_Zus: No ale ta energia jednak skądś musi pochodzić... Całe zawieszenie można wręcz zrobić na elektromagnetycznych aktuatorach i regulować parametrami w dowolnym zakresie. Ale czytałem że tego się nie robi właśnie ze względu na koszt energetyczny - wychodzi zaporowo drogo (mniejszy zasięg, istotnie większe spalanie, etc...)
Niemcy odgrzewający francuską technologię sprzed 30 lat


@Hi_Lo_Hi: To jest właśnie wnerwiające w świecie motoryzacji, jak się uzmysłowi ile technologii czy praktycznych rozwiązań zajumali od wszystkich, zwłaszcza od francuzów i włochów. Plus że zwyczajny człowiek w ogóle o tym nie wie, bo zaklepali to jako 'swoją' technologię dla 'ludu'...

Najlepsza jest reakcja ludzi jak się im mówi że TDI a potem Common Raila nie wymyślili niemcy. Krzyczą, wrzeszczą, bronią jak swojego.
W końcu pytają 'no to co wymyślili niemcy'? Współcześnie to gówno.


@eeehhh:

Niewspółcześnie to też gówno. W zasadzie jedyne co przychodzi mi na myśl, to silnik Wankla - który był od początku gówniany, dopiero przyszli Japończycy i pokazali Szkopom, że z totalengo gówna można zrobić coś, co jest tylko trochę gówniane. Niemcy absolutnie wszystko #!$%@? od innych i ogłosili jako swoje dzieło i jako rynkowy przełom. TDI, quattro, twincharger, zmienne fazy