Aktywne Wpisy
Teemcio +82
Pompka prokurator Szeliga odjvbany jak szczur na otwarcie kanału z żoną trenera
Plujesz - plusujesz
#famemma #szeligaruchazony #primemma
Plujesz - plusujesz
#famemma #szeligaruchazony #primemma
Skopiuj link
Skopiuj linkWykop.pl
Generalnie to samo co Smart EQ, poza większą o 4 kWh baterią. Trochę danych:
Moc 82 KM
Waga ok 1100 kg
Bateria 21.4 kWh netto
Ładowanie tylko AC 22 kw.
Wiadomo jakie generalnie są wady i zalety (a właściwie specyfika) aut segmentu A.
Jest to wersja Techno, wyżej jest tylko Urban Night (którą wziąłbym dla siebie ale może być tylko biały albo czarny).
W tym budżecie był brany pod uwagę razem z Dacią Spring. Ale tu nawet nie ma porównania.
Z plusów: mega zwrotność, 8.5 metra średnicy zawracania. Dla kogoś jeżdżącego od 15 lat Alfami to szok, że można zawrócić na ulicy.
Bagażnik mały ale przez silnik pod podłogą jest wysoko. Dla mnie to plus, bo po nic się nie trzeba nawet pochylać. A zmieści kilka bagietek
Zaskakująco dynamiczny, do tego fajnie nie prowadzi przez umieszczenie baterii i utwardzenie zawieszenia.
Nie ma wad spalinowego Twingo, czyli hałasu od silnika i podgrzewania bagażnika.
Niskie zużycie. Nie wiem ile może zużyć w mieście, niedługo to sprawdzę. Średnie mam 11.2 kWh w kręceniu się po okolicy (drogi powiatowe), przy czym ja zawsze mam jednocyfrowe a żona 14.
Generalnie przy takiej codziennej jeździe te 180-200 km na baterii.
Z wad mam dwie:
Szum od słupka A powyżej 80-90 km/h (też urok segmentu)
Skakanie na progach zwalniających. Krótki rozstaw osi i wyższa masa sprawiają, że przy szybszym przejeździe 4 koła odrywają się od ziemi.
Teraz koszty:
Zrobione w tym czasie 1200 km.
Koszt ładowania w domu ~20€
Ubezpieczenie OC+AC 26€ (na żonę, 25% zniżki)
Rata leasingu z serwisem 75€ (gdyby nie dopłaty było by pewnie ~100€ więcej)
Razem miesiąc 121€ (221€)
100 km = 10€ (18€)
W nawiasach moje szacunki bez dotacji.
Dla porównania stary samochód w tym samym okresie:
Paliwo 170€
Ubezpieczenie OC 41€
Serwis ???
#motoryzacja #samochodyelektryczne #renault
Volvo to raczej trochę wyjątek. Wszystkie elektryki w tych segmentach i wyżej są tańsze niż spalinowe odpowiedniki we Francji (bez dopłat).
Ja liczę na swoje zużycie. Auto głównie krótkie trasy, beznyna, automat, nie ma szans na takie spalanie.
Nie znam cen we francji ale w polsce kazdy elektryk jest sporo drozszy, teraz sprawdzilem corolle vs model 3 i wychodzi to samo.
Golf albo octavia 1.0 potrafia spalic w miescie ponizej
Wiem, dlatego regularnie wrzucam porównanie cen różnych modeli UE vs Polska. Regułą jest 20% różnicy.
Nie ma na to szans przy kilku/kilkunastu przejazdach po 2-3 km codziennie. Nawet hybrydowy Yaris mi tyle nie palił.
W sensie na korzyść elektrykow bez doplat? Z czego to wynika
Ciekawa jest też różnica, że wiele aut w Polsce
Niestety okradanie szefa nic w tym przypadku nie zmieni. Rachunek za prąd w firmie też ja płacę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@PiotrFr: czemu? xD
@qwenti: Tylko że model3 to segment premium, a nie tandeta z corolli ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Też mnie to ciekawi. Muszę z nią trochę pojeździć żeby zobaczyć. A mówi że to ja szaleję ( ͡° ͜ʖ ͡°)