Wpis z mikrobloga

Dlaczego po wrzuceniu nagrań z gier na youtuba robi się taka pikseloza? :/

Najgorzej jak się coś wrzuci gdy jest otwarta przestrzeń i roślinność no ale widzę że inni użytkownicy wrzucają takie materiał i nie mają aż takiej pikselozy, jak to robią?

Ogólnie nagrywam w jakości maksymalnej programem Action! i wszystko wygląda spoko, potem montuje w Movavi no i z tego wychodzi już trochę gorsza jakość no ale po wrzuceniu na youtuba to bym tak strzelał że jakość spada o 50%

Ma na to wpływ to czy materiał jest w 60 fps czy nie? by może zamiast mp4 ogarniać filmiki w avi?

#youtube #zalesie #informatyka #gry
Lesrley - Dlaczego po wrzuceniu nagrań z gier na youtuba robi się taka pikseloza? :/
...
  • 20
MP4/60fps jest ok, wydaje mi się że zmiana na AVI nic nie da bo oba formaty są obsługiwane przez YouTube. Pikseloza przy dynamicznych scenach to efekt dynamicznego bitrate'u który jest narzucany na film. U innych to samo może lepiej wyglądać bo całkiem możliwe że popularniejsze filmy/kanały dostają lepszy bitrate. Ogólnie bitrate przy filmach jest strasznie niski a mam wrażenie że po dodaniu 1080p z lepszym bitratem na premium jest jeszcze gorzej dla
@Lesrley Nie wiem czy da się to zrobić w 1080p, ale w wyższej rozdzielczości youtube daje ci kodek vp9. Wtedy jakość jest dużo wyższa. Ja normalnie nagrywam i eksportuje w 1440p, h264, 60 fps, bitrate nie pamiętam niestety. I normalnie wtedy wszystko wygląda elegancko.

Natomiast jeśli ty grasz i nagrywasz w 1080p to nie wiem jak pomóc.
@Lesrley: Prosta sprawa. YT dodaje swoją kompresję i jest ona boleśnie mocna, zarówno na audio jak i na wideo, pomimo tego że np. kodek audio jest jednym z najlepszych jeżeli chodzi o kompresję (Opus).

Jakbyś sobie zobaczył ile transferu musi iść na to strumieniowanie i ile kasy traci YT żeby tą platformę utrzymać to byś zrozumiał dlaczego dają taką kompresję i dlaczego ciężko jest zrobić konkurencję dla YT.
@Lesrley: 1) Jednym mocno a innym nie bo to zależy co nagrali i w jakim formacie, kodeku i ustawieniach. Może nagrywają w HEVC i wtedy tak bardzo materiał nie dostaje po dupie przy kompresji u YT? I nie korzystają z jakiegoś przedpotopowego Actiona tylko nagrywają OBSem/Shadowplayem, a potem po edycji i eksporcie wiedzą co robią w Premiere Pro/DaVinci Resolve/VEGAS, bo na tym etapie też masz ubytki w jakości?

2) Nawet nie
  • 0
@supra107: Właśnie z OBS mam czasem problemy, nie nagrywa starszych gier no i nie potrafię ustawić go tak by mnie informował o nagrywaniu, nie mam informacji w rogu ekranu o tym czy aktualnie jest włączone nagrywanie czy nie :/

Pobawię się jeszcze z OBS'em i Actionem i spróbuje oba nagrania przepuścić przez movavi i udostępnić w youtube, może rzeczywiście będzie różnica pomiędzy nagraniami

Ogólnie kupiłem licencje Action i Movavi ze względu
@Lesrley: Jak starsze gry odpalasz w trybie admina, bo były robione pod Windowsy przed erą kontroli uprawnień z Visty, to tak samo musisz odpalić OBSa jako admin żeby pracował na tym samym poziomie uprawnień. Ja tak miałem problemy z nagrywką STALKERa bo wymaga admina, to odpalenie OBSa jako admin pomogło.

A z darmowych edytorów masz DaVinci Resolve które jest używane w Hollywood, a do pobrania darmowej wersji pyta o podanie danych.
@Lesrley: Jak chcesz parę wskazówek na temat nagrywek to tak, jeżeli masz do dyspozycji HEVC/x265/H.265 to korzystaj z tego, ma lepszą jakość względem przepustowości w porównaniu do x264/H.264. Jak nie masz karty Nvidii, AMD z obecnej generacji albo dedykowanej Intel Arc to zapomnij o AV1. To najlepszy i najnowszy kodek, ale najbardziej zasobożerny, i do kodowania do pliku potrzeba tych najnowszych modeli.

Jak masz kartę Nvidii/AMD to zapewne będzie dostępny dedykowany
  • 0
@supra107: Dziękuje za informacje, będę próbować zmieniać kodeki i przepustowość, jakiegoś mega komputera nie mam więc w sumie też nie będę oczekiwać po prostu jakości 1:1.

Widzę że masz sporą wiedzę, może mógłbyś mi jeszcze powiedzieć skąd bierze się różnica w kolorach przy samym nagrywaniu?

Po lewej stronie jest to co jest na nagraniu a po prawej to co ja widzę w przeglądarce, skąd taka różnica? :/
Lesrley - @supra107: Dziękuje za informacje, będę próbować zmieniać kodeki i przepust...

źródło: Zrzut ekranu 2024-02-26 000320

Pobierz
@Lesrley: Wiedzę mam szeroką ale umiejętności już średnie. Natomiast co do tej różnicy kolorów to nie jestem pewien. U mnie czysta nagrywka z OBSa poprzez NVENC HEVC nic nie miesza. Może odtwarzacz w przeglądarce coś miesza profile kolorów. Ja mam MPC-HC z K-Lite Codec Pack do odtwarzania plików wideo i mam kolory 1:1.
supra107 - @Lesrley: Wiedzę mam szeroką ale umiejętności już średnie. Natomiast co do...

źródło: vivaldi_2024-02-26_18-21-53

Pobierz
@Lesrley: Zrobiłem takie trzy testowe nagrywki w STALKERze, jedna CQP=15, jedna CQP=30 i jedna bezstratna. Ta źródłowa CQP=15 ma 1.45GB a ta CQP=30 ma 202MB, a bezstratna 1.15GB. Źródłowo ta 30 jest bardziej rozmazana jak 15, a bezstratna była może ciut lepsza od 15, za to znacznie gorzej zoptymalizowana pod względem rozmiaru pliku bo nikt normalny nie nagrywa bezstratnie.

https://www.youtube.com/watch?v=DmCLcdpOF_g
https://www.youtube.com/watch?v=BK4kYbjrskk
https://www.youtube.com/watch?v=3s0Q9C0GUA4

Do tego tutaj załączam oryginalne nagrywki do porównania:
CQP=15:
  • 0
@supra107: U mnie to zarówno z obrazem jest kiepsko jak i z dźwiękiem ale muszę przyznać że dla kogoś kto ma praktycznie zerowe pojęcie jak to wszystko działa jest to strasznie frustrujące i trochę przytłacza ale spróbuje przez to przebrnąć i chociaż spróbować ogarnąć.

W pierwszej kolejności przesiądę się na inne pogramy, nie wziąłem pod uwagę tego że popularne programy do nagrywania i montażu są takie z jakiegoś powodu a ich
@Lesrley: Tak co do tego Action! i Movavi, obecnie raczej mało kto korzysta z czegokolwiek oprócz OBSa do nagrywek, co najwyżej softu od producenta GPU. W OBSie od razu można zrobić scenę z kamerką na ryj, ozdobnikami i nagrywać let's playe i to w 100% za free bo soft na licencji GNU GPL.

Do montażu jak już za coś płacą to Premiere Pro, albo korzystają z DaVinci Resolve bo to najpotężniejszy