Wpis z mikrobloga

@mkorsov: jak znajdę darmowy płyn do spryskiwaczy to eksploatacja będzie darmowa ;P

a tak poważnie to duży remont zawieszenia w S kosztował mnie 6000zł a miesiąc później ją sprzedałem i kupiłem model 3, lol.
Od tego czasu była wymiana kierownicy (gwarancja) i montaż modułu homelink do otwierania bramy (1300zł).
@assninja kupiłeś nową czy używana? używane 2-3 letnie 3 mają małe przebiegi i cenowo wyglądają lepiej

jak wygląda serwisowanie? robiłeś to bezpośrednio w Tesli czy już w januszexie który ogarnia Teslę/ elektryki?
@mkorsov: S używaną, 3 nową.

Serwis w tesli w Ząbkach, ogólnie opinie są bardzo słabe bo są zawaleni robotą a działają jak januszex i technicy ciągle odchodzą.. ALE się mocno poprawili ostatnio. I szykuje się serwis w Gdańsku i Katowicach

Blacharkę robi za to każdy body shop autoryzowany, ich jest kilkadziesiąt co najmniej

Aha, do drobnych rzeczy jak ja miałem np. ta kierownica to pan serwisant przyjechał do mnie do domu
@Yelonek: Ostatnio ktoś publikował na X.com dane z USA w porównaniu do GM i Forda.
Tesla ma ok. ~1% przypadków napraw gwarancyjnych w porównaniu do ok. 3-4% GM i Forda, jednak kosztowo jest wyżej niż GM a niżej niż Ford (drogie baterie / silniki itd.) więc nie jest źle.
@Yelonek Jeszcze się nie spotkałem, żeby w jednym samochodzie na tej samej gwarancji dwa silniki trzeba było wymienić ... nawet w tandetnym PRLu. Nasza firma ma kontrakt na targanie części do Mazdy, VW, Hyundai/Kia, Volvo/Polestar. Więc do VW targamy masę małych litowych, bardzo dużo do regeneracji i już zregenerowanych baterii do Hyundai/Kia i teraz zaczynamy targać baterie do Polestarów. Jak z ciekawości zerknąłem w kwity, ile Hyundai/Kia płaci za zregenerowaną baterie, a
  • 0
@Szkodnik1: To nie jest chyba wymiana baterii, tylko "naprawa", czyli biorą dobre moduły ze starszych baterii i składają do kupy. Takich historii, że serwis naprawiał silnik i trzeba było do nich jeździć kilka razy jest mnóstwo.
Ale fakt, nieprzyjemna sytuacja gdy coś takiego się dzieje. Moim zdaniem jak bateria się nagle sypie po roku to wada fabryczna. Nieważne jak bardzo musiałaby być ładowana ostro.
Ostatnio @assninja wrzucał film o M3 Performance
@Yelonek Jeśli chodzi o baterie to po naszej stronie oceanu jest to standard, tak jak ten gościu opowiadał o swojej Tesli. Nowe baterie idą tylko do fabryki, wszystko reszta jest regenerowana, czyli według ciebie naprawiana, tylko nie dostajesz z powrotem baterii która była w twoim samochodzie, tylko to co wyśle firma. Tak, jak napisałem wcześniej, to jest loteria ile bateria wytrzyma.
  • 1
@Szkodnik1: Nieźle. (ʘʘ)
To półpaleta? To chyba jest tam więcej niż jeden moduł. Pracowałem na linii produkującej baterie i pamiętam, że jeden moduł to można było swobodnie wziąć w ręce. Chyba, że coś się zmieniło, bo już parę lat minęło.
@Szkodnik1:

każdy waży 147 funtów plus opakowanie, czyli trochę ponad 66.5Kg.


Nie może tyle ważyć. To moduł do m.in 82 kWh, tam jest ich 12 a cała bateria z obudową i osprzętem waży 490 kg. Zresztą sam VW podaje 32 kg na moduł
@Yelonek @PiotrFr Najśmieszniejsze jest to, że wsadzili je do naczepy bez rządnych papierów dla mnie czy celnych na granicę, ta faktura była na każdym z modułów. Więc oficjalnie któryś z moich kolegów przewiózł je do Kanady następnego dnia XD Jeśli kiedyś oglądaliście serial Miami Vice, to byli amatorzy...