Wpis z mikrobloga

Większośc wpisów na tagu cpk dziś dotyczy wypowiedzi Donka. Ja tam rozumiem ją w ten sposób, że jest oskarżany o próbę wstrzymania budowy, której nie ma (i to naprostował w ironiczny sposób), a nie procesu inwestycyjnego (o co by ewentualnie mógł być oskarżony, chociaż nie ma obecnie podstaw, bo nie padła żadna decyzja). Chłop po prostu sprostował.

Ale ja nie o tym.

Nowy Dwór Mazowiecki.

Takie całkiem spore miasto powiatowe dość blisko Warszawy, obsługiwane poprzez LK9 (linię kolejową numer 9). Ze stacji NDM odjeżdżają do stolicy aż dwa pociągi podmiejskie na godzinę w dni powszednie, w godzinach 8-16: RL i R90 kolei mazowieckich.

Te pociągi wloką się po zdezelowanych torach, współdzielonych z pociągami towarowymi i pendolino, co jest przyczyną częstych opóźnień. Następnie tracą masę czasu na pokonanie równie zdezelowanego rozjazdu przed Warszawą Wschodnią, gdzie ich prędkość spada do zdaje się 30 albo 40 km/h - jadą tak dobre kilka minut.

Linia prowadząca przez Legionowo jest przeładowana, pociągi odjeżdżające w kierunku NDM są w okolicach 15:00 nabite tak, że ciężko w ogóle do nich wsiąść, co dla mieszkańca NDM oznacza ponad 40 minut stania w ogromnym ścisku.

Brzmi jak problem komunikacyjny, którego warto rozwiązać, no nie?

No ale nie ma kasy. Od lat.

A wiecie, na co jest kasa?

Na "KDP" z Jasła i Sanoka do cepeku, gdzie mieszkańcy najbiedniejszego regionu w Polsce, praktycznie z podnóża Bieszczadów, będą sobie mógł śmignąć w 3h do cepeku, odcinkami nawet śmigając 250 km/h.

Bo wiecie, ci ludzie nie mają lotniska po drodze, tj. Rzeszów-Jasionka. Im trzeba specjalnie KDP ciągnąć do prawie samych Bieszczadów, bo dowożenie ludzi z Bieszczadów do cepeku to temat pierwszej potrzeby, na który warto wydać miliardy złotych.

Pozdrawiam NDM, trzymajcie się tam w tych przeładowanych kaemkach. Sorry, nie ma na Was kasy. Wiecie, są sprawy ważne i ważniejsze. Merchel obiecywał czwarty tor w ramach masterplanu, ale, no cóż, no nie ma. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

( ͡° ͜ʖ ͡°)

#cpk #nowydwormazowiecki #kolej
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Yuri_Yslin: Spora część tych projektow jest dobra, pare absurdow mozna znalezc. Najwieksza katastrofa kolejowa w kraju jest fakt ze PKP PLK od 20 lat nie postępuje jak GDDKiA - nie buduja linii kolejowych w nowym sladzie odciążając istniejace.

Wtedy znalazloby sie miejsce dla linni kolejowej opisywanej przez ciebie.
  • Odpowiedz
  • 3
Spora część tych projektow jest dobra, pare absurdow mozna znalezc.


@Promozet1: Po to widziałbym audyt.

Może inaczej: Polska ma POTWORNE problemy z koleją. Jeździ rzadko, jest niepunktualna, awaryjna. Podmiejskie pociągi to często przestarzałe
  • Odpowiedz
  • 1
@Promozet1 nie postępuje tak samo bo GDDKiA jest agencją państwową. Dostaje kasę z budżetu do wydania. A PKP PLK to zwykła firma która zarabia za udostępnienie torów dla przewoźników kolejowych. Musi na siebie i swoje inwestycje zarobić. Co prawda też korzysta z różnych dotacji, ale to nie to samo. Tu trzeba woli politycznej aby zmienić formę PKP PLK
  • Odpowiedz
@Ramone: nie wierze ze to jest problemem skoro proces inwestycyjny jest sterowany przez właściciela. Brak pomyslu i chec szybkiego wydania pieniedzy sprawia ze PLK tnie w c---a modernizujac stare odcinki za wszelka cene.
  • Odpowiedz
  • 0
@Promozet1 takie nowe linie to kosztują. Trzeba wywłaszczyć, zapłacić odszkodowanie itd. Za biedni są na to. Tu musi zmienić się podejście polityków do formy działania PKP PLK.
  • Odpowiedz
@Yuri_Yslin: te odnogi Jasło - Sanok nigdy nie powstaną i mówię Ci to z pewnością 100%. Gadać potrafimy w Polsce najlepiej na świecie. Gadać, opowiadać, wymyślać. A kiedy przychodzi do realizacji to jedzie Pendolino po 5 latach przerwy do takiej Jeleniej Góry za Wrocławiem całe 50km/h i hula w nim wiatr bo lokalnych mieszkańców nie stać na bilety po 200zł a o KDP do Jasła się marzy. Lotnisko w Łodzi,
  • Odpowiedz
  • 0
zdezelowanych? gdzie? cała LK9 była robiona, prędkość drogowa z NDM do Wawy to 140-200 km/h poza zwolnieniem w Modlinie


@Karatte: Jechał kolega KM-ką z NDMu kiedyś? o 140 km/h to nikt tu nie marzy nawet.
  • Odpowiedz
  • 0
@Karatte: Rozjazd przed wschodnią jest w bardzo złej kondycji, sama linia też nie jest w najlepszej.

Nie ma kasy na naprawę tego odcinka, to nawet nie jest w planach zresztą.
  • Odpowiedz
  • 0
modernizacja Wschodniej jest w planach


@Karatte: ale nie modernizacja układu torowego za Wschodnią. Master plan merchela zakładał czwarty tor w kierunku Nasielska który miał rozwiązać problem towarówek, p--------o i KM-ek śmigających po tym samym torze, ale jak odchodziłem z PLK to nikt nie wiedział, czy to ruszy, utknęło na etapie studium i słuch zaginął o tym pomyśle.
  • Odpowiedz
@Yuri_Yslin:

Pozdrawiam NDM, trzymajcie się tam w tych przeładowanych kaemkach

Przecież przydupasy burmistrza już dawno temu stwierdziły, że KM-kami z NDM do Warszawy to góra 100 osób dziennie jeździ, więc nie rozumiem w czym problem ;-)

PLK to siedlisko leśnych dziadów i znajomków. Ta spółeczka zasługuje na kuratora. Ale najpierw na prokuratora. Tak, w tej kolejności.

Łaskawy jesteś. Ja tam podtrzymuję swoje stwierdzenie z zeszłego roku - w wyborach do
  • Odpowiedz