Wpis z mikrobloga

Jakiś miłośnik #pociagi i #kolej może mi wytłumaczyć po jaki wuj szlaban w mieście jest zamknięty 5 minut przed przejazdem pociągu?
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@macan Z tego samego powodu dlaczego masz ograniczenie prędkości hulajnóg większe niż w reszcie Europy albo ograniczenia dla samochodów na drodze są z bardzo dużym zapasem zamiast dostosowane idealne do drogi jak w Norwegii.

"Na wszelki wypadek", bo głupi i strachliwy urzędas nie chce chodzić po sądach i się tłumaczyć ze swoich działań w razie wypadku. Wolą dać dłużej utrudnienie na zapas, bo Polak jest przez nich przyzwyczajony, że nakazy są
  • Odpowiedz
  • 0
@Tytanowy_Lucjan: środek Europy, XXI wiek, państwo aspirujące do dogonienia Niemców, Holendrów, Francuzów, a zamykają przejazd 5 min przed nawet nie przejechaniem, ale przetoczeniem się pociągu. Porażka
  • Odpowiedz
@macan No porażka, ale jak Norweg widzi na zakręcie 40 km/h to jedzie 40 km/h, bo wie, że przy ciut wyższej prędkości wyleci z trasy. Jak Polak widzi 40 to wie, że urzędnik zrobił zapas z d--y "dla bezpieczeństwa" (i olał parametry techniczne pozwalające spokojnie na więcej) i jedzie 50 albo 60 i przekonuje się, że miał rację przekraczając ograniczenie, bo nic się nie stało. ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
@macan: to zależy od przejazdu. Ogólnie są systemy który blokują cały dany odcinek i zamykają wszystkie szlabany na nim. U mnie np już widzę pociąg a szlaban jeszcze otwarty więc zależy jak trafisz. Najgorsze są szlabany zaraz obok stacji, wtedy można sobie poczekać...
  • Odpowiedz
@macan Przejazdy w mieście zazwyczaj są obsługiwane przez dyżurnego /nastawniczego. Żeby podać wjazd dla pociągu jest szereg procedur, które trwają, a jedną z nich jest zamknięcie przejazdu. Maszybista z wyprzedzeniem musi wiedzieć czy ma podany wjazd i nie może go mieć na ostatnią chwilę, dlatego rogatki często są zamknięte dużo wcześniej niż sam przejazd pociągu.
  • Odpowiedz