@macan Przejazdy w mieście zazwyczaj są obsługiwane przez dyżurnego /nastawniczego. Żeby podać wjazd dla pociągu jest szereg procedur, które trwają, a jedną z nich jest zamknięcie przejazdu. Maszybista z wyprzedzeniem musi wiedzieć czy ma podany wjazd i nie może go mieć na ostatnią chwilę, dlatego rogatki często są zamknięte dużo wcześniej niż sam przejazd pociągu.
Chcę jechać pociągiem TLK z miasta A do miasta C, ale w mieście B dosiada się ktoś do mnie i chcemy razem jechać do C. Da się kupić podwójny bilet, żeby załapać się na promocję "taniej z bliskimi"? Dwa bilet, jeden podwójny z B do C i jeden pojedynczy z A do B kosztują kilka dyszek więcej, bo dwa bilety jeden z A do B i drugi z B do C łącznie
powiedzmy że chcę sobie pojechać do Gdyni pociągiem i wziąć ze sobą rower kupuję bilet na IC to coś muszę zaznaczać, zgłaszać? czy kupuję bilet jak każdy a potem szukam miejsca gdzie tu powiesić tego grata?
Bardzo dawno nie jechałem pociągiem (ponad 15 lat) w dłuższą trasę i mam pytanie.
Będę jechał z Gdańska do Katowic, jest kilka połączeń EIP i IC. EIP to pendolino z tego co widzę, cena biletu to niecałe 200zł za drugą klasę, 300 zł za pierwszą, za to zwykły iC 90zł/140zł.
Różnica w podróży to jakieś 1,5 godziny więc nie jeste źle.
O ile o pendolino jestem spokojny, że tam raczej będzie w
@Porton o ile jest do pociąg IC nie TLK, to kontakty z zasady są. Podczas wybory miejsc bierz koniecznie bezprzedziałowe, bo w przedziałowymi będzie tak jak napisałeś z tymi stolikami. Ewentualnie możesz jeszcze wybrać miejsce przy stoliku, to już będziesz miał pełnowymiarowy stolik.
Czy warto robić za własne pieniądze licencję maszynisty? Nie mam problemu z wydaniem pieniędzy. Jestem po prostu świadomy tego, że mogę zostać z tą licencją w łapie, drugą mając w nocniku, tzn. nie znaleźć pracodawcy, który przyjął by mnie na świadectwo. Domyślam się, że ludzi z licencją może być multum, a problem na kolei z powodu braku maszynistów wyolbrzymiony, #pkp #intercity #kolej #maszynista
@watykanski_okrutnik myślę, że lepiej pierw poszukać jakiegoś przewoźnika, który szuka w ogóle ludzi, bo może nie będziesz miał potrzeby robić samemu. Jak już zrobisz sam licencję, to zawsze będzie Ci łatwiej przyjąć na kolei. Świadectwo i tak kazdy pracodawca musi Ci wyrobić.