Wpis z mikrobloga

Mam nick Adamfabiarz, a powinienem mieć od teraz Adamfabiarz-scaniarz.

Na początku zastanawiałen się nad 320 konnym, 5-cylindrowym 9-litrowcem, 1700 niuta. Ale że na tydzień w miesiącu sam skoczę na małe kółko (prowadzenie to moja pasja), to niech sprawia mi frajdę.

Zatem złożone zamówienie na Scanię z potwornym 6-cylindrowym, 13-litrowym silnikiem dającym 370 koni i 1900 niuta. W leasingu ale z możliwością wykupu, więc olej będę wymieniać częściej niż zalecane, a konkretnie co 47.5k - 50k km.

2 tryby skrzyni biegów (eco i standard), 12 biegów głównych + 2 pełzające + 2 wsteczne, tryb żeglowania, itd.

Wszelkie udogodnienia jazdy (kamerka martwego pola, ostrzeżenie o utrzymaniu pasa, hold hill, napęd 4x4) oraz wypoczynku dla kierowcy (obszerna kabina, klimatyzacja postojowa, mocniejsze baterie, różnorakie oświetlenie, regulacja odcinka lędźwiowego, itd). Przy czym zostaną tradycyjne lusterka.

Tag ets2 dla zasięgu. Fota silnika w kom.

#zycietruckera #bekaztransa #scania #ciezarowki #samochody #motoryzacja #chwalesie #pokazauto #transport #ets2
Adamfabiarz - Mam nick Adamfabiarz, a powinienem mieć od teraz Adamfabiarz-scaniarz. ...

źródło: Screenshot_20240131-192829_Opera

Pobierz
  • 57
  • Odpowiedz
  • 0
@piwakk: Ceny takie, że wprawiły mnie w lekki zawrót głowy, ale po jej zbiciu (m.in. stąd taki a nie inny kolor, taki a nie inny silnik, wersja kabiny, itd.) zmieszczę się w 10 tysiącach miesięcznie raty leasingowej. I nic więcej nie chcę mówić, bo dla mnie to ciężki temat - nigdy nie brałem żadnych kredytów ani nic. Ale pora zrobić ten krok.
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: jaki jest cel tego baitu? Konfiguracja 4x4 na wysokiej ramie na międzynarodówkę, do tego antyrowerówki w ciągniku i jakiś maleńki zbiornik? To jakaś odklikana na chybił trafił specyfikacja 😅
  • Odpowiedz
  • 1
@lolek5151: Na razie wstępna kofniguracja. Do połowy lutego mam ją potwierdzić.

4x4 może być pomocna w zimę, ale jeszcze do tego bo muszę się upewnić, czy na pewno napęd na przód można włączać / wyłączać. I jeszcze to przemyślę.

Ramy jak najbardziej mają sens - dodatkowa osłona + większa opływowość
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: Post czytało się ciekawie, to niesamowite jest widzieć kogoś, komu zależy. Nawet chciałem coś doradzić, natomiast po przeczytaniu twoich komentarzy najzwyczajniej w świecie stwierdzam, że nigdy nie siedziałeś G klasie ani w Tirze tym bardziej xd, a już na pewno nie masz nic wspólnego z zarządzaniem transportem. Trochę to wygląda jakbyś nagle zechciał pójść w fryzjerstwo i poszedł do Leroya szukać sekatora. Pozwól tylko zrozumieć, co masz na celu,
  • Odpowiedz
  • 0
@wwkbt: Swego czasu 5 lat jeździłem na tirach (gdzieś pomiędzy brexitem a pełnoskalową wojną w Ukrainie). Siedziałem w różnych ciężarówkach. Top 3 dla mnie to: Scania, Volvo, Mercedes.
  • Odpowiedz
olej będę wymieniać częściej niż zalecane, a konkretnie co 47.5k - 50k km.


@Adamfabiarz: A miesiąć temu jeszcze pieprzyłeś kocopoły o wymianie co 5k km xD
  • Odpowiedz
  • 0
@cwlmod: Pisałem o wymianie co 8-9 tys. km - w małolitrażowej osóbówce ciśniętej na średnio-wysokie obroty. A powyżej mowa o wielolitrażowym dieslu chodzącym na niskich obrotach.
  • Odpowiedz
  • 0
@cwlmod: Na niskich. Ten mój tir będzie najczęściej pracował w zakresie 1000 - 1400 obr, ewentualnie chwilowo np. przy wbijaniu się na drogę szybkiego ruchu do 1500-1800. Tymczasem Fabia pracuje najczęściej w zakresie 3500 - 3900 obr., ewentualnie chwilowo do 4000 - 4500.
  • Odpowiedz
  • 0
@cwlmod: Różnica jest jeszcze taka, że do tego tira będzie wchodzić 8x więcej oleju niż do Fabii. A także, że tir będzie w jakichś 90-95% robił jednostajne trasy, podczas gdy Fabia bardziej w 70-75% tak jeździ.
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: 8x więcej oleju do 8x większego silnika. Wychodzi na jedno.

A także, że tir będzie w jakichś 90-95% robił jednostajne trasy, podczas gdy Fabia bardziej w 70-75% tak jeździ.

Okej, to wymieniaj co 10k km
  • Odpowiedz
  • 0
@cwlmod: Silnik 12.7 x większy. Bestia.
Będę wymieniać olej w tirze co 47.5k - 50k km lub co 6 miesięcy zależy co pierwsze. To i tak częściej niż to co proponuje producent - co 60k - 90k km lub co 12 - 18 miesięcy.
  • Odpowiedz