Wpis z mikrobloga

Cześć Mirki i Mirabelki!

Zwracam się do Was z prośbą o pomoc. Podjąłem decyzję, że chciałbym zmienić branżę którą obecnie się zajmuję. Chciałbym spróbować swoich sił w cybersecurity. Cyberbezpieczeństwem interesuję się od jakiegoś czasu, więc wybór wydaje mi się naturalny.

Po zrobieniu researchu dotyczącego tego od czego zacząć naukę cyberbezpieczeństwa, moją uwagę przykuły głównie dwa kursy Certyfikat zawodowy Google Cybersecurity i Cisco Certified Support Technician (CCST) Cybersecurity. Zastanawiam się czy jest to dobry kierunek, osobiście czuję, że swoją przygodę z cyberbezpieczeństwem powinienem zacząć właśnie od tych kursów w kolejności w jakiej je wymieniłem.

Wiedza teoretyczna to jedno, ale chciałbym też zdobywać umiejętności praktyczne. Tu jest dużo trudniej bo informacje, które znalazłem często wskazywały na założenie własnego laba, a tu jak można się domyśleć nie mam w ogóle doświadczenia, więc nie wiem nawet od czego zacząć. Znalazłem też sporo informacji, które sugerowały naukę Pythona, co wydaje mi się niezbędne. Natomiast z tym nie będę miał większych problemów jeśli chodzi o samodzielną naukę.

Kończąc zaznaczę też, że nie mam w ogóle doświadczenia jeśli chodzi o branżę IT, ale zmiany mojego zawodu nie muszę traktować jako sprint, dla mnie będzie to zdecydowanie maraton.

Dlatego zwracam się do Was z prośbą o pomoc. Czy kursy o których wspominałem są wartościowe, a uzyskane po nich certyfikaty liczą się później na rynku pracy? Jak zdobywać wiedzę praktyczną i czy powinienem się na niej skupić już od samego początku? Jeśli sami zmienialiście branżę na cybersecurity proszę podzielcie się swoim doświadczeniem. Jeśli macie też dla mnie inne podpowiedzi to chętnie je przeczytam.

Z góry dziękuję Wam za poświęcony czas i wszystkie rady jakie dostanę!

#praca #pracait #it #cyberbezpieczenstwo #programowanie
  • 9
  • 0