Wpis z mikrobloga

@Drzewo_choinkowe: co do pasków nie wiadomo,
ale tutaj robili eksperyment z dziurami.
Na każdą próbę nawiercali ich więcej, i sprawdzali jak to wpływa na hamowanie

wyniki są.. ciekawe. aczkolwiek nie jest to eskperymetn zrobiony ze sztuką, bo testowali nową tarczę i zanim się dotarła wiercili dziury i wiecej. powinni na używanej testować i robić więcej niż jedną próbę hamowania.
r5678 - @Drzewo_choinkowe: co do pasków nie wiadomo, 
ale tutaj robili eksperyment z ...
@Drzewo_choinkowe: Zależy jak auto jest uzytkowane - daily i dojazdy do tesco po bułki to realnie bez większego znaczenia. Jesli upalane i cos czasem torowane, to nacinane będa lepsze i lepiej odprowadzaja gazy z hamowania, kosztem potencjalnie nieco szybszego zużycia. Nawiercane przy dużych temp są narażone na pęknięcia, mogą sie podobać bardziej wizualnie i na daily beda ok.
@Drzewo_choinkowe: tarcza nie ma wpływu na sile hamowania (nawet te montowane seryjne muszą być w stanie zatrzymać koła i po to jest abs), a służy do odprowadzania ciepła. Różnica między nimi może być np taka że lewa pozwoli zahamować 12 razy z 100km/h do zera prawa 10 razy zanim dojdzie do przegrzania.
@jurek-gagarin warto też dodać że nawiercane/ nacinane są wyraźnie glośniejsze w czasie hamowania. Lepiej odporwadzają cieplo, gazy i czyszczą klocki za cenę szybkiego zjechania klocków :) a jak są źle dobrane klocki to znikają w oczach
@Drzewo_choinkowe: ta, która ma mniej dziur. Ale też zależy o jakim hamowania mówimy. Te dziury są po to, gdy przegrzewamy hamulce (mniej się nagrzewają), to powstają gazy między klockiem, a tarczą. One mają za zadanie odprowadzić te gazy.