Wpis z mikrobloga

  • 8
@Dietetyq: Nie ma skrzyni biegów, nie ma sprzęgła, nie ma oleju silnikowego do wymiany, nie ma opóźnienia w przyspieszaniu po naciśnięciu gazu, jest precyzyjny, można jechać 1km/h i nie rypie się nic od tego, z każdym dniem staje się lepszy, bo ładowarek przybywa, jest cichy, nie śmierdzi, nie truje, ma niżej położony środek ciężkości, duża moc jest w gratisie, bo mocny silnik elektryczny jest relatywnie łatwo zrobić, w sumie to napęd
  • 1
@swango: Wszędzie gdzie chcę się dostanę. Jeżdżę mniej niż bym chciał, bo praca i rodzina nie pozwala, ale mam nadzieję, że uda mi się nadrobić trochę niedługo i nakręcić trochę kilometrów.
  • 0
@swango: Czy to była Tesla czy coś innego? I czy jeździłeś w cywilizowanym świecie czy w jakiej Bułgarii może. Przy EV trzeba nadal odrobić zadanie domowe, bo co region to inny dostawca, ale jeździ się przyjemnie. Czasem dorzucają ładowanie za darmo przy noclegach.
@Yelonek Polestar, roadtrip po Szwajcarii. Dostępność i zagęszczanie szybkich ładowarek to żart. Na jednym z podjazdów w górach myślałem że będę musiał lawetę wzywać, cudem wjechałem na szczyt a potem zjeżdżając się podładował trochę.
  • 2
@Dietetyq: A jeszcze zapomniałem dopisać, że szybsza reakcja na gaz jest w OBIE strony, co nie jest takie oczywiste jak ktoś nie jeździł. Kiedy widzisz coś na drodze to w spalinowym musisz podnieść nogę z gazu, przenieść na hamulec i wcisnąć. W elektryki podnosisz nogę z gazu i już hamujesz. Twoja reakcja jest o tyle szybsza. Potem możesz dodać jeszcze hamulce.
Zazwyczaj już nawet nie musisz wciskać hamulca, więc oszczędzasz tarcze
  • 0
@swango: Volvo chyba nie należy do tego zgrupowania co ma Ionity, ale zbiera raczej dobre recenzje. Korzystałeś z Plugshare i ABRP? Volvo ma chyba Androida w aucie, gdzie można sobie natywnie ABRP zainstalować.
No i który to był rok?
@Yelonek trasę miałem zaplanowaną przed wyjazdem i nie uwzględniała stacji ładowania. Używałem jakiejś apki w telefonie do szukania stacji ładowania ale i tak były:
- stacje ładowania co wymagają membershipu, abonamentu i niedostępne dla turystów
- stacje z wolnymi ładowarkami gdzie bym spędził cały dzień na ładowaniu
- stacje #!$%@? co nie chcą zaakceptować karty albo nie ma w nich prądu

A zaznaczam że to malutki kraj więc nawet nie nastawiałem się
ale jak mówimy o aucie na dojazdy do 100 km dziennie to jak najbardziej dobry wybó


@swango:

Dłuższe trasy tak rzadko, że to nie ma znaczenia.


@Yelonek:

No ale jednak raz na jakiś czas wpada długa trasa, ja przynajmniej kilka razy w roku jeżdżę na drugi koniec Polski lub dalej. To wtedy co? Musiałbym mieć drugie auto. IMO prze EV jedynie Plug in ma sens. Aby jednak mieć 2 w