Wpis z mikrobloga

Mirki, początki z gamedevem na Androidzie zacząłem z użyciem AndEngine, jednak w obecnej chwili ostatni commit 2 lata temu raczej wyklucza jego dalsze używanie w moich projektach. No i wiadomo, decyzja - przerzucam się na coś innego i tu wybór padł na LibGDX.

Czy ten wybór był dobry? Są lepsze biblioteki do tego? Czy istnieje coś innego, rozwianego, z wieloma dodatkami i pokroju AndEngine (tzn. silnik gry, a nie tylko biblioteka/wrapper jak LibGDX)? Czy w LibGDX są takie elementy jak EntityModifiery (można animować grafiki, kształty itd.)?

Co warto o nim wiedzieć przy przesiadce? W sensie, co zastępuje funkcje AndEngine w LibGDX, tak abym niepotrzebnie nie kodził?

#programowanie #android #libgdx #gamedev #andengine
  • 3
  • Odpowiedz
@Visher: Dobry wybór, jeśli chodzi o EntityModifiery po szybkim googlowaniu wydaje mi się że chodzi o Tweeny różnych parametrów, racja ? Jeśli tak to w libgdx można korzystać z akcji na aktorach, lub tweenować co tylko dusza zapragnie przez tween engine https://code.google.com/p/java-universal-tween-engine/ . Z mojego punktu widzenia LibGDX to najlepsza alternatywa (nie korzystałem z And ale zastanawiałem się nad tym zanim przysiadłem do LibGDX). Jeśli chcesz wysokopoziomowy silnik to chyba
  • Odpowiedz
@jasiek13: świetnie! Tweeny to to o co mi chodziło. W AndEngine był własnie taki, genialny mechanizm: http://pastebin.com/7nDWKYrT a w tym przykładzie była to animacja: najpierw odczekanie, a później w nieskończonej pętli powiększenie o pomniejszenie. Takie konstrukcje budowało się niesamowicie prosto i były niesamowicie efektywne. Poczytam jeszcze o Actorach, jest więcej takich smaczków w LibGDX?
  • Odpowiedz
@Visher: TweenEngine się do tego świetnie nada, napisanie TweenAccessora chwilkę trwa ale potem można go kopiować między projektami bez kompletnie żadnych zmian i będzie działać (TweenAccessor definiuje jak ustawić i pobrać dane pole z danej klasy).

Twój pastebin nie działa, ale zobacz jak wygląda to w LibGDX.

Mój tween accessor dla Actor'a (potrzebowałem go do tweenowania elementów UI)
  • Odpowiedz