Wpis z mikrobloga

Chciałem pomóc znajomemu zaprogramować nazwijmy to prototyp prostej gierki 2d.
Jest to strategia, gdzie klikamy na mapce, na "miasta", dokonujemy wyborów jakichś tam ścieżek pomiędzy miastami. Sama walka to wyniki itd.
Ogólnie zero fajerwerków, animacji itd., raczej ma to służyć do prototypownia gry.

Grę chcę testować na PC i dwaj gracze będą decydować o ruchach naprzemiennie.
Jednak rozważamy aby w późniejszej wersji móc to odpalić na komórce +jakiś serwer (tutaj też jakiejś magii nie ma).

I po niedługiej analizie zajmującej około 3 minut, wybraliśmy kivy.
Czy to w miarę dobry wybór?


Kluczem tego jest aby był jak najmniejszy nakład na naukę w stosunku do efektów.

#programowanie #python #gamedev #pytaniedoeksperta #pytanie #komputery #kivy
  • 7
  • Odpowiedz
rozwiniesz jakie inne opcje rozważaliście i jakimi kryteriami kierowaliście się odrzucając je?


@MilionoweMultikonto: jak pisałem "analiza" trwała 3 minuty.
Znaleźliśmy gdzieś jakąś liste frameworków.

- wszędzie gdzie było 3d itp. uznaliśmy za nadmiarowe
Zostało pygame i kivy.
w pygame było napisane, że skupia się mocno na grach, ale nie na np. interfejsie i że trzeba było samemu, za to jakaś fizyka czy coś czego nie potrzebujemy.

a w kivy było że
  • Odpowiedz
@Anihilacja_entropii: Mimo że Kivy jedyne do czego się nadaje to właśnie do prototypowania to jednak bierz od razu Godota.
Skrypty może są tylko podobne do Pythona ale jest mnóstwo dostępnego tutorialu.
No i Godot strasznie się rozwinął przez ostatnie lata, więc wyszukuj w miarę świerzych informacji.
  • Odpowiedz