Wpis z mikrobloga

#newag #programowanie #informatyka

day >= 21 AND month >= 11 AND year >= 21
Nie wydaje Wam się to dziwne? Nie znam się na pociągach, ani nie wiem w jakie standardy tworzenia oprogramowania istniały w Newag, ale wyobrażam sobie, że łączenie różnych komponentów, mechanizmów pociągu jest dość skomplikowanym procesem, używając przy tym być może jakiegoś języka niskiego poziomu. Wobec tego przypuszczam, że programiści takich rozwiązań nie powinni być głupcami. Tymczasem z doniesień grupy Dragon mamy widocznego powyżej "babola", rodem z doświadczenia początków z nauki programowania dla dzieci.

Owszem błędy i różne ciekawe historie zwłaszcza wśród juniorów się zdarzają, ale w tym przypadku wydaje się to dość osobliwe.

Wydaje mi się, że wyglądało to tak, że specjalistyczne oprogramowanie rzeczywiście tworzyli doświadczeni programiści (może nawet jakaś zewnętrzna firma), natomiast przy tej "aktualizacji" to trochę tak, jakby gdzieś w późniejszym czasie jakaś wewnętrzny "informatyk" próbował coś dopisać bez ładu i składu.

Nie będę tutaj bronił nikogo, ale dużo różnych teorii może się pojawić. Mogła to być nawet jakaś wewnętrzna sprawa między działami w Newag, obstawiam, że po latach śledztwa znajdą po prostu jedną osobę może nawet podstawioną, kozła ofiarnego.
  • 5
@Serghio: może być równie dobrze robota na szybko zlecona komuś bezpośrednio, może jakiś menago przy deweloperze sam zrobił commita (serio widziałem raz jak w polskiej firmie manager wymyślił kompletnie debilną ale łatwą do zaimplementowania pierdołę, był trochę techniczy więc skończyło się na to że sam napisał gówno kod i przepchnął na własną odpowiedzialność z własnego konta).
Może być też tak że wrąbali coś na szybko.
Może być tak że dali to