Miruny, poszukuje sposobu na usprawnienie wysyłki poczty w firmie. Wysyłam zwykła korespondencję w imieniu klientów. Mam co raz więcej korespondencji i robienie tego ręcznie zajmuje zbyt wiele czasu. Potrzebuję jakiegoś programu w którym mogę tworzyć w miarę wysyłki bazę adresatów. Chciałbym też móc później z tej bazy łatwo wyszukiwać adresatów po fragmencie adresu. Bardzo niewiele adresów się powtarza. Potrzebuję też drukarki etykiet która będzie z tym współpracować. Możliwie prostej na jakiś ustandaryzowany format etykietki na taśmie. Najlepiej jakaś termiczna żeby te etykiety wyskakiwały w moment.
Dla wyjaśnienia:
Sytuacja wygląda tak że za wysyłkę płaci zbiorczo firma a później koszty są odpowiednio rozksiegowane na klientów w zależności ile korespondencji dla nich przygotowano.
Programy które znalazłem są kombajnami które robią za dziennik korespondencyjny dla dużych firm i nie działają z pocztą polską w żaden sposób więc nie robi tego czego potrzebuję - nie zastąpi książki nadawczej z numerami przesyłek ani nie przypisze ilości poczty do klientów.
Rozwiązania z poczty polskiej (jakieś envelo czy elektroniczny nadawca) są toporne i nie dają możliwości jakich potrzebuję - dla każdego klienta musiałbym mieć osobne konto i żonglować loginami.
@Cointreau: spoko rozwiązaniem jest Zebra ZD400 - kupujesz kilka rolek etykiet termicznych 100x150 i masz problem z głowy. U nas mamy Zebrę GK420D i Zebrę ZD400 właśnie i spokojnie radzą sobie z ilościami rzędu 1-1,5k etykiet dziennie
@Cointreau: Niewiem jak poczta bo do tego mamy w firmie swoją apkę ale na codzień to UPS Worldship, stronka DPD tez fajnie działa a koszty rozliczane są na podstawie wpisanych referencji. A drukarka zebra gk420d, szerokośc etykiet raczej jest podobna dla wszystkich etykiet kurierskich, różna może być długość ( ͡°͜ʖ͡°)
@Cointreau: moi ludzie z czegoś takiego korzystają, kupują arkusze A4 z naciętymi prostokątami, drukują to z szablonu 3x6 czy coś podobnego. Co do softu, to dla uproszczenia napiszę, że wklejają w templatkę Worda.
@ujdzie tak to też mogę robić ale to wciąż powolne i nie ma możliwości budować bazy w miarę wpisywania adresów. trzymanie jednego wielkiego pliku w Wordzie jest bezproduktywne. czasem tak robię jak mam dużo na strzała ale to wciąż nie to
@ujdzie książkę też mam ale chcę się pozbyć ręcznego wpisywania. a jak macie jakiś custom to też mi nie pomoże :p coś dostępnego na rynku jest mi potrzebne
@emitar enadawca jest zbyt złożony i bardziej nadaje się dla e-commerce. Envelo jest prostsze i mogłoby podołać ale znowu wszystkie koszty będą wrzucone do jednego worka a nie przypisane do klienta. Poszukuje czegoś pomiędzy tymi dwoma +obsługa drukarki etykiet. Generalnie na pocztę i tak iść muszę bo nie umiem przewidzieć ceny - formaty i wagi nieznacznie się zmieniają. Po prostu nie chce pisać tego ręcznie. edoreczenia dla mnie nie zmieniają nic
@Cointreau Tutaj tylko e-nadawca, ale z odpowiednią umową z PP. Do tego ogarnąć kogoś, kto zrobi integrację po API z twoim system, albo ci taki stworzy. Warto też dopytać o przesyłkę firmową, bo jest ona na 23% VAT, więc nie musisz już doliczać VATu przy fakturowaniu dla swoich klientów.
Ps. W firmie w której robiłem mieli arkusz Excela, z którego czytał e-nadawca (ale nie po API).
@pcela dzięki, może w takim razie spróbuję. VAT to najmniejszy problem bo klienci nie są vatowcami. W e-nadawcy można tworzyć bazę adresatów? A w temacie drukowania etykiet coś możesz podpowiedzieć?
@Cointreau Pytanie czy ty jesteś na VAT-cie. Jak tak to niestety musisz doliczać VAT do rachunków z PP (o ile dana usługa nie jest już objęta tym podatkiem). To że twój klient nie jest VAT-owcem jest bez znaczenia. A co do książki adresowej, to owszem jest.
Ps. Może założyć sobie konto prywatne, ma mniej funkcji niż z umową, ale nie jest tego dużo (głowie brakuje obsługi drukarek etykiet, oraz listów zwykłych).
Dla wyjaśnienia:
Sytuacja wygląda tak że za wysyłkę płaci zbiorczo firma a później koszty są odpowiednio rozksiegowane na klientów w zależności ile korespondencji dla nich przygotowano.
Programy które znalazłem są kombajnami które robią za dziennik korespondencyjny dla dużych firm i nie działają z pocztą polską w żaden sposób więc nie robi tego czego potrzebuję - nie zastąpi książki nadawczej z numerami przesyłek ani nie przypisze ilości poczty do klientów.
Rozwiązania z poczty polskiej (jakieś envelo czy elektroniczny nadawca) są toporne i nie dają możliwości jakich potrzebuję - dla każdego klienta musiałbym mieć osobne konto i żonglować loginami.
Macie jakieś doświadczenia z tym tematem?
#kiciochpyta #pytanie #pytaniedoeksperta #pocztapolska #jdg #firma #pracbaza #wlasnafirma
#komputery #pomocy
ta zebra jest zbyt duża, ja mam koperty z pismami ( ͡º ͜ʖ͡º)
A drukarka zebra gk420d, szerokośc etykiet raczej jest podobna dla wszystkich etykiet kurierskich, różna może być długość ( ͡° ͜ʖ ͡°)
nie używam żadnych, szukam rozwiązania na przyspieszenie tego
Miały wejść w grudniu, ale przesunęli termin z edoreczeniami. Może tam by tak można było robić?
Tutaj tylko e-nadawca, ale z odpowiednią umową z PP. Do tego ogarnąć kogoś, kto zrobi integrację po API z twoim system, albo ci taki stworzy. Warto też dopytać o przesyłkę firmową, bo jest ona na 23% VAT, więc nie musisz już doliczać VATu przy fakturowaniu dla swoich klientów.
Ps. W firmie w której robiłem mieli arkusz Excela, z którego czytał e-nadawca (ale nie po API).
Ps. W e-nadawcy masz możliwość tworzenia
Pytanie czy ty jesteś na VAT-cie. Jak tak to niestety musisz doliczać VAT do rachunków z PP (o ile dana usługa nie jest już objęta tym podatkiem). To że twój klient nie jest VAT-owcem jest bez znaczenia.
A co do książki adresowej, to owszem jest.
Ps. Może założyć sobie konto prywatne, ma mniej funkcji niż z umową, ale nie jest tego dużo (głowie brakuje obsługi drukarek etykiet, oraz listów zwykłych).