Miraski co się dzieje jak Corsa daje ogrzewanie tylko na obrotach? Jak stoi na wolnych to wieje chłodne, jak przygazuje to zaczyna cieplejsze ale to i tak nie tak ciepłe jak powinno być normalnie. Płyn chłodniczy jest. Niedawno wymieniałem rezystor dmuchawy jeśli to może mieć jakieś znaczenie. W necie opinie od termostatu po uszczelkę pod głowicą, nie wiem od czego zacząć... #opel #corsa #samochody
@Jack0wy: a silnik osiąga w ogóle temperaturę roboczą czy wskazówka leży?
Układ jest prosty jak w domowym centralnym ogrzewaniu. Jeśli termostat jest sprawny i płyn gorący to przepływ płynu przez nagrzewnicę musi być w jakiś sposób ograniczony. Zwiększasz obroty, zwiększa się wydajność pompy cieczy chłodzącej no i tym samym nagrzewnica wydajniej pracuje. Może kamień się osadził albo jakiś inny syf.
Bardziej prawdopodobna opcja to termostat właśnie, czyli wtedy wydajność grzania zależy
@Jack0wy: no to w ciemno strzelam termostat. Możesz to zdiagnozować jakimś prostym testerem OBD, który poda temperaturę cieczy, ale ja kierowałbym się prosto do mechanika który po prostu to potwierdzi i od razu wymieni.
@Jack0wy jeśli nie brakuje płynu to otwarty na stałe termostat. Ewentualnie sama w sobie pompa wody umiera i faktycznie już nie pompuje, ale to jest mniej realne.
@Jack0wy: odpalasz zimne auto i po dłuższej chwili sprawdzasz wąż za termostatem, jak robi się letni i jest miękki to masz otwarty termostat. Sprawny powinien puszczać ciepły płyn dopiero jak się mocniej zagrzeje.
@SuperBasshunters @programista15cm ale tak sobie myślę – auto dzisiaj stało po przyjeździe do pracy około pół godziny odpalone. Gdyby nie działała pompa to czy nie przegrzałby się silnik?
@programista15cm to jeszcze jedno pytanie, sory że męczę - możliwe że od porannych -16st termostat się gdzieś "chwilowo" przyblokował? Wróciłem z pracy, auto mocno grzeje, stoję już parę minut na wolnych i nadal leci ciepłe...
@Jack0wy dajesz w gaz wymuszasz szybszy obieg w pompie, na wolnych obrotach jakaś rolka co ją napędza pewnie się ślizga. Nie raz już czytałem takie objawy i zawsze wychodziło, że pompa.
#opel #corsa #samochody
Układ jest prosty jak w domowym centralnym ogrzewaniu. Jeśli termostat jest sprawny i płyn gorący to przepływ płynu przez nagrzewnicę musi być w jakiś sposób ograniczony. Zwiększasz obroty, zwiększa się wydajność pompy cieczy chłodzącej no i tym samym nagrzewnica wydajniej pracuje. Może kamień się osadził albo jakiś inny syf.
Bardziej prawdopodobna opcja to termostat właśnie, czyli wtedy wydajność grzania zależy
https://mr-fix.pl/wpis/opel-corsa-d-ukryte-menu/
Ale jeżeli działa np na 50% to przy -10 zapewne nie przegrzeje się jeśli nie będziesz driftowal
Chodzi o ciśnienie cieczy.
Imho tymczasowo wloz karton przed chłodnice poki sa takie mrozy
Alw termostat też ma sens