Wpis z mikrobloga

Miraski co się dzieje jak Corsa daje ogrzewanie tylko na obrotach? Jak stoi na wolnych to wieje chłodne, jak przygazuje to zaczyna cieplejsze ale to i tak nie tak ciepłe jak powinno być normalnie. Płyn chłodniczy jest. Niedawno wymieniałem rezystor dmuchawy jeśli to może mieć jakieś znaczenie. W necie opinie od termostatu po uszczelkę pod głowicą, nie wiem od czego zacząć...
#opel #corsa #samochody
  • 15
  • Odpowiedz
@Jack0wy: a silnik osiąga w ogóle temperaturę roboczą czy wskazówka leży?

Układ jest prosty jak w domowym centralnym ogrzewaniu. Jeśli termostat jest sprawny i płyn gorący to przepływ płynu przez nagrzewnicę musi być w jakiś sposób ograniczony. Zwiększasz obroty, zwiększa się wydajność pompy cieczy chłodzącej no i tym samym nagrzewnica wydajniej pracuje. Może kamień się osadził albo jakiś inny syf.

Bardziej prawdopodobna opcja to termostat właśnie, czyli wtedy wydajność grzania zależy
  • Odpowiedz
@Jack0wy: no to w ciemno strzelam termostat. Możesz to zdiagnozować jakimś prostym testerem OBD, który poda temperaturę cieczy, ale ja kierowałbym się prosto do mechanika który po prostu to potwierdzi i od razu wymieni.
  • Odpowiedz
@Jack0wy: odpalasz zimne auto i po dłuższej chwili sprawdzasz wąż za termostatem, jak robi się letni i jest miękki to masz otwarty termostat. Sprawny powinien puszczać ciepły płyn dopiero jak się mocniej zagrzeje.
  • Odpowiedz
@Jack0wy: no gdyby kompletnie nie działala to zapewne tak (nie wiem jaki tam jest bilans ciepła przy -10 na zewnątrz)

Ale jeżeli działa np na 50% to przy -10 zapewne nie przegrzeje się jeśli nie będziesz driftowal

Chodzi o ciśnienie cieczy.

Imho tymczasowo wloz karton przed chłodnice poki sa takie mrozy

Alw termostat też ma sens
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@programista15cm to jeszcze jedno pytanie, sory że męczę - możliwe że od porannych -16st termostat się gdzieś "chwilowo" przyblokował? Wróciłem z pracy, auto mocno grzeje, stoję już parę minut na wolnych i nadal leci ciepłe...
  • Odpowiedz