Wpis z mikrobloga

@detektor_szczescia: Wedle tego "Wskaźnik konwersji to liczba przypadków polubienia strony lub miejsca, udzielenia odpowiedzi na wydarzenie lub zainstalowania przez użytkowników aplikacji w ciągu 28 dni od kliknięcia reklamy. Te informacje mogą być dostępne w raporcie „Konwersje wg czasu wyświetlenia”, jeżeli jedna z Twoich reklam zawiera link do strony, miejsca, wydarzenia lub aplikacji na Facebooku i wywołała konwersje. Nie monitorujemy konwersji dla reklam zawierających linki do zawartości poza serwisem Facebook." rozumiem, że
@goromadska: A skąd masz ten tekst?

Bo ja to robię w e-commerce, na zewnętrznej stronie na której nawet sam facebook kazał mi wkleić specjalny kod do mierzenia konwersji zakupu towaru. W panelu reklamowym mam koszt konwersji 0 zł (bo nikt jeszcze z tej reklamy nie kupił) ale cała wartość kampanii spadła już o 5 zł tylko dlatego, że ona się wyświetliła 700 razy - a to bardzo drogo, to już w
@detektor_szczescia: z helpa na facebok

a to z bloga jakiegoś: "Są trzy rodzaje konwersji: fanpage – dodanie się do fanów profilu, rsvpyes – potwierdzenie udziału w wydarzeniu, rsvp_maybe – rozważanie wzięcie udziału w wydarzeniu. Godny odnotowania jest fakt, że system podaje nam czas jaki nastąpił od momentu wyświetlenia reklamy lub kliknięcia w reklamę do momentu zrealizowania konwersji."

jeszcze inne miejsce: "Współczynniki konwersji (CR) należy do kluczowych wskaźników, pozwalających na
@detektor_szczescia:

O tu masz chyba swoją odpowiedź, wynika z tego że płacisz i za wyświetlenia i za konwersje

http://socjomania.pl/reklama-na-facebooku-modele-rozliczen-i-ich-wplyw-na-reklame/

"Musimy pamiętać jednak, że oCPM sprawdza się najlepiej w przypadku targetowania reklamy do dużej grupy docelowej, w której algorytm będzie mógł dokonać optymalizacji. Facebook sugeruje, aby taka grupa docelowa była większa niż milion (!) osób.W większości przypadków jednak, firmy reklamujące się na Facebooku działają na mniejszą skalę. Praktyka pokazuje na szczęście, że
goromadska - @detektor_szczescia: 

O tu masz chyba swoją odpowiedź, wynika z tego że...

źródło: comment_zvyLVjyoRwITid3vOTq3aUUFhNkB4FFC.jpg

Pobierz
Konwersją mogą być również inne czynności: dokonanie zakupu


@goromadska: To jest moja sytuacja. Swoją drogą dalej czegoś tu nie rozumiem. Skoro chcę płacić facebookowi za to, że za jego pośrednictwem ktoś coś kupi to nie wiem dlaczego oprócz tego mam jeszcze płacić za to, że facebook w ogóle spróbuje (wyświetli reklamę) kogoś nakłonić.
@detektor_szczescia: Ja to rozumiem tak, że w jakiś magiczny sposób facebook kierunkuje te reklamy do osób które są bardziej skłonne kupić towar, a więc sprzedajesz szybciej i częściej. Wyświetlenie jest droższe, a za konwersje płacisz dodatkowo. Tylko że chyba nikt nie zna tego algorytmu i sposobu. Jak mówi jeden z powyższych cytatów/blogerów których podałem: "Warto jednak sprawdzić, która z opcji przy tym samym budżecie wygenerowała więcej pożądanych przez nas działań (kliknięć,
@detektor_szczescia: a o czym nie powiedziałem, pamiętaj że cyferki to nie ludzie :)

I tak jak sprzedajesz produkt, a nie usługę jest lepiej. Chociaż tak samo dla produktu i usługi istnieje pewna zmienność.

O czym chce powiedzieć, a nie mogę się wysłowić :)

Każdy produkt i usługa, a raczej ich reklamy inaczej oddziałują w czasie. Jeżeli zauważyłeś że coś się super sprzedaje 1 stycznia w godzinach 13-00 - 14-00 to nie
@detektor_szczescia: Jak nie ogarniesz klientów daj znać. Robię też grafikę jak ulotki, plakaty (małe formaty), fotomontaż, imprezy, w zasadzie "darmowe" (po stornie moich kosztów) pozycjonowanie, ale zazwyczaj połączone z sponsoringiem jakiś wydarzeń. Oczywiście również poprzez agregatory treści, ogłoszenia, facebook, google maps, google +, youtube. Tak wszystkiego po trochu. Oczywiście klientem jest tu najczęściej mała firma, która zupełnie w sieci nie istnieje, a chciałaby zacząć z kopyta.