Wpis z mikrobloga

Podsumujmy:

https://rezydencjaliwska2.pl

cena w 2022 - sąsiedni budynek w pierwszym etapie, WYBUDOWANY, pół roku do oddania lokali - (segment 3pok < 60m^2): 9900zł za metr
cena w 2023, nowy etap, dziura w ziemi z dwuletnim terminem oczekiwania - ten sam segment: 15100 zł za metr

Skąd >50% wzrostu? Ano stąd, by za najmniejsze 3pok trzeba było zapłacić dokładnie 800k z miejscem postojowym. Cena dociągnięta do limitu beki na totalnego bezczela.

EFEKT:

Pomimo beki i szału nie ma większych sukcesów sprzedażowych.
(Rezerwację liczę jako niesprzedane):
Sprzedane:

parter: 3/18
1p: 4/19
2p: 5/22
3p: 5/22
4p: 9/22
5p: 11/22
6p: 8/22

W sumie sprzedanych: 45 / 147 (~30%).

gdzieś zgubiłem 3 lokale (powinno być 150), ale na bank są niesprzedane, bo zliczałem po sprzedanych na rysunku.

To, że sprzedali aż 30% dziury w ziemi po tak skandalicznej cenie i przy marży, która prawdopodobnie wynosi grubo ponad 50%, to dowód na to, jakim złem jest beka.

Ale też ciekawe, czy sprzedadzą bez beki cokolwiek w tej chorej cenie. ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
Będę obserwował z ciekawością.

#nieruchomosci
  • 30
@Yuri_Yslin: Jeżeli patrzysz na to warszawocentrycznie być może, poza tym nie liczy się odległość a czas przejazdu. Okęcie nie ma już potencjału na rozwój w obecnej formule, a rozwój jest potrzebny.
@Sabarolus: No ale lotnisko pod Warszawą a w Warszawie z perspektywy 400 km z powiedzmy Szczecina i tak nie robi większej różnicy. A już lokalnie te 40km robi dużą.

Okęcie jak najbardziej ma potencjał, pisowcy i podległe im PPL i CPK ukrywały te fakty:

https://www.wnp.pl/logistyka/okecie-moze-sie-powiekszyc-i-przyjac-nawet-7-mln-pasazerow-wiecej,783348.html

https://www.pasazer.com/news/462654/przepustowosc,lotniska,chopina,jaka,naprawde,jest,a,jaka,moglaby,byc.html

poza tym nie liczy się odległość a czas przejazdu


@Sabarolus: Który jest funkcją odległości i prędkości, no nie? ;)
Okęcie jak najbardziej ma potencjał, pisowcy i podległe im PPL i CPK ukrywały te fakty:


@Yuri_Yslin: ktoś bedzie musiał dilować, ze znacznym zwiększeniem hałasu. Chce zobaczyć ten wzrost o 7 mln PAXów przy zakazie lotów w nocy xD Nie ma szans. Juz teraz jest o to awantura. Gdyby to co pieprzy ten chlop o nowych technologiach w lotnictwie bylo prawda to zniesiono by zakaz lotów w nocy, a Okecie nie musialo
prędkość można będzie próbować zwiększyć.

KDP


@Sabarolus: Zacytuję sam siebie, bo nie chce mi się tłumaczyć po raz kolejny tego samego kolejnej osobie:

Polska kolej nie jest i nigdy nie będzie - z powodów licznych, od przestarzałych metod prowadzenia ruchu i brak odpowiednich narzędzi eliminujących odcinkowy sposób jego prowadzenia (dalej nie ma ETCS), przez łuki i kąt nachylenia linii FIZYCZNIE uniemożliwiającej prowadzenia ruchu >180km/h bez jej fizycznej przebudowy, co wymuszałoby tysiące,
Źródło - kilka lat mojej pracy projektowej w PLK.


@Yuri_Yslin: przeciez PLK to przykład skrajnej niekompetencji i głupoty i dlatego założenie jest takie, że to nie oni mają realizować KDP bo z nimi to prawda - nie da sie tego zrobić i nawet lepiej nie próbować. Robić ma to spółka celowa. Podobny niedasizm panował na początku lat 2000 w temacie dróg. Też mądre głowy twierdzily, że u nas się nie da.
przeciez PLK to przykład skrajnej niekompetencji i głupoty


@Sabarolus: Dokładnie.

Robić ma to spółka celowa.


@Sabarolus: No nie. "Spółka celowa" to tylko PM-uje. Inżynieryjnie prowadzi temat PLK, bo nikt inny w tym kraju nie ma wiedzy, jak zaprojektować i eksploatować linię kolejową. Żadna spółka, ani CPK, ani nawet Space-X, nie przeskoczy tematów, które opisałem powyżej. Promienie łuków to zwykła fizyka.

Nie będzie żadnego KDP. Dostaniesz kilka odcinków, na których podniosą
@Yuri_Yslin: oczywiście, pełna zgoda, że nowoczesne samoloty są cichsze. Ale nie tyle cichsze.
Ja osobiście trzymam kciuki, aby udało się w perspektywie do 12-15 pociągnąć szybka kolej z Warszawy przez Łódź do Wrocławia i jej odnogę do Poznania. Uważam, że na tyle nas jako państwo stać. Przez szybka rozumiem 250km odcinkami ( ͡° ͜ʖ ͡°)