Wpis z mikrobloga

Właśnie usłyszałem ciekawą koncepcję i zastanawiam się czy to nie ryzykowne albo czy w ogóle możliwe.
Kumpel płacił za leczenie w Hiszpanii (brak EKUZ), teraz ma zamiar ubiegać się o zwrot kosztów z NFZ, a jednocześnie złożyć wniosek do swojego ubezpieczyciela prywatnego. Po pierwsze, czy to w ogóle legalne, jeżeli otrzyma zwrot z NFZ? Po drugie, czy ubezpieczyciel prywatny w ogóle może to namierzyć? Po trzecie jeżeli tak, to co może grozić? Dla mnie to ciekawy case, a nie znam się kompletnie na tym obszarze. #prawo #ubezpieczenia #odszkodowanie
  • 5
  • Odpowiedz
@novyr9 przy wniosku o zwrot będzie a przynajmniej powinno być pytanie czy wnosił o zwrot z innego źródła. Jak skłamie i kiedyś to wyjdzie to pewnie coś mu zrobią.
  • Odpowiedz
  • 0
@sayanek @wErni Kolega jest i właśnie się trochę chciał poradzić, a ja kompletnie nie znam się na tych tematach. Tak, jest standardowe pytanie, czy masz inne ubezpieczenie pokrywające ten temat. Pytanie na ile NFZ jest uznawany za takie, jednak moja pierwsza odpowiedź jest taka, że jeżeli otrzyma zwrot z NFZ, to de facto nie poniósł kosztów, a w ubezpieczeniu prywatnym występujesz o zwrot poniesionych kosztów. Cwaniak chce dalej kombinować, pytanie brzmi na
  • Odpowiedz
@novyr9: jeżeli złoży o zwrot tych samych kosztów to jest to wątpliwe prawnie (a z dużym prawdopodobieństwem nielegalne).

ALE

Może się tak zdarzyć, że EKUZ (albo późniejszy zwrot za EKUZ) nie pokryje 100% kosztów. Np. we Francji za pobyt w szpitalu/zabiegi szpitalne itp. płacisz bodajże 20% z własnej kieszeni. I wtedy możesz złożyć wniosek do ubezpieczyciela prywatnego, tyle że po prostu będzie partycypacja w kosztach. Z EKUZ-a zwrócą tyle ile się
  • Odpowiedz
  • 0