Wpis z mikrobloga

Potrzebuje opinii mądrzejszych ode mnie co lepiej wybrać. "Programista" ryczałt 12%, potrzebuje na najbliższe +/- 4 lata vana w stylu Ford Transit Custom (paka na wożenie moto na tor i rower w góry), po mieście jeżdżenie bardzo rzadko więc raczej nie zrobię nawet 20k km w ciągu roku.
Zastanawiam czy
- brać go w leasing (na dostawczaki można mieć 100% odliczenia VAT ale nie mam działalności związanej z transportem więc US mógłby się przywalić), raczej bez wykupu bo nie wiem czy będę chciał go dalej trzymać żeby odsprzedać bez podatku.
- najem długoterminowy
- leasing elektrycznego dostawczaka z dopłatą z programu Mój Elektryk.

#leasing #samochody #motoryzacja #jdg #finanse
  • 6
  • Odpowiedz
@KoszernyPremier: @Dejwi996 Elektryk w trasy odpada, busa wynajmować możesz po 200zł na dobe - poważnie to przemyśl bo przynajmniej masz fure zawsze serwisowaną i gotową do jazdy na full.

Skoro nie będziesz nim co dziennie krążyć tylko na wyjazdy to tym bardziej.

FYI osobiście sprzedałem busa i kupiłem elegancką 2-osiową przyczepe 2,65m długości, z dostawianymi burtami, znacznie bardziej praktycza sprawa
  • Odpowiedz
@Saeglopur: Myślałem tylko o wynajmie ale potrzebuje czegoś pod ręką, nie będę wynajmował co weekend busa żeby jechać na tor/bike park. Przyczepka też mi nie pasuje, bo nigdzie nie wstawię (garaż jest już zajęty motorkami i rowerem). W tygodniu też nie muszę nigdzie jeździć.

Absurd

Mnie jazda po ulicy nudzi, jak jeździłem po drodze moto to też robiłem zwykle co 2h przerwy ¯_(ツ)_/¯. Z testów tego e-vivaro wychodziło właśnie ok. 280
  • Odpowiedz
@KoszernyPremier elektryka bym się bal przy dzisiejszych jeszcze mało doskonałych bateriach, może ma zasięg 280 ale w jakich warunkach? Przy ujemnych temperaturach mocno poleci. Możesz odliczyć 100% vatu ale wtedy musisz prowadzić kilometrówkę żeby udowodnić ze 100% tras było służbowych
  • Odpowiedz