Wpis z mikrobloga

2500 kg wagi
5 metrów długości
2 metry szerokości
Bateria 100 kWh
Zasięg na autostradzie 200 km jak nie przekracza się 130 km/h
Na ciasnych miejscach parkingowych się nie mieści
W mieście ze względu na wagę nie można parkować na miejscach które są wyznaczone na chodnikach

Serio pytam, to jest ekologia? Jest jakikolwiek argument ktory obroni to auto?

#motoryzacja #samochody #ekologia
openordie - 2500 kg wagi
5 metrów długości
2 metry szerokości
Bateria 100 kWh
Zasięg ...

źródło: temp_file62899894874595472

Pobierz
  • 33
  • Odpowiedz
@open_or_die z racji że użytkuje beva możesz rozwinąć temat zakazu parkowania na chodnikach? Tak o pisze bo pickupa bev też chce kupić a waży ponad 3 tony. P.s. serio pisze...
  • Odpowiedz
@Thexil: nie można parkować samochodem z DMC powyżej 2500kg na chodniku. Koniec i kropka, przepis nie do obejścia. Kupa dużych SUVów się do tego łapie, np audi Q7, a nawet niektóre Q5 z dieslami.
  • Odpowiedz
P.s. serio pisze...


@Thexil: no normalnie, "od zawsze" jest taki przepis,

Art. 47. [Zatrzymanie lub postój na drodze dla pieszych]
1. Dopuszcza się zatrzymanie lub postój na drodze dla pieszych kołami jednego boku lub przedniej osi pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t, pod warunkiem że:
1) na danym odcinku jezdni nie obowiązuje zakaz zatrzymania lub postoju;
2) szerokość chodnika jest nie mniejsza niż 1,5 m i nie utrudni
  • Odpowiedz
@Aguirre_gniew_brzozy: 200 km pewnie o ile:
- nie ma mrozów albo upałów,
- baterie są stosunkowo nowe,
- nie masz załadowanego samochodu bagażami / pasażerami,
- 200 km to zrobi jak na ostatnich 20% się dotoczysz i o ile było ładowane do 100%, przy czym żeby aku były żywotne to producent zaleca ładować do 80% i do 20% zużywać
- o ile zrobi te 200km to nawet na superchargerze czeka cię
  • Odpowiedz
  • 1
@rzaden_problem 200-250 km jest w idealnych warunkach czyli w 15 stopniach.
Jak oglądałem ten test to się zastanawiałem po co to powstało jak w żadnym scenariuszu się nie sprawdza.

To już dacia spring ma więcej sensu bo niczego nie udaje.
  • Odpowiedz
kompletnie nie rozumiem tego, dlaczego praktycznie wszyscy producenci skupiają się na oferowaniu jak największych elektryków.


@goferek: bo na dużych autach najłatwiej się zarabia. Bo łatwo w nich ukryć wielką baterię. Bo za SUVa klient z automatu płaci więcej i nawet nie stęknie.
  • Odpowiedz
bo na dużych autach najłatwiej się zarabia. Bo łatwo w nich ukryć wielką baterię. Bo za SUVa klient z automatu płaci więcej i nawet nie stęknie


@bidzej: @goferek: do tego przepisy unijne wyliczają emisję dla całej floty z uwzględnieniem masy pojazdu. Więc ciężki elektryk w myśl tych przepisów bardziej obniży emisję producentowi niż lekki. I to też z tego powodu Panda wypada z produkcji, bo Fiatowi dokłada emisji, a hybrydowe
  • Odpowiedz