Wpis z mikrobloga

Naprawde zadziwia mnie jak to ludzie pracujący jako #programista15k myślą że ich oprogramowanie wprowadza zawsze pozytywne zmiany, zwłaszcza jak robią to dla giga korporacji xD

"Jestem programistą 15k i robię programy usprawniajace procesy dla giga korpo beze mnie świat byłby GORSZY" xDDDD

Usprawnianie procesów to zwykła nowomowa na wyciskania pracownikow jak cytryny, a ty programista dostarczasz korporacjom takie rozwiązanie bo ci dobrze za nie płacą i możesz nieźle za to żyć.
Większość programistów pracujących dla giga korpo to raczej coś na wzór kapo dokrecajacych śrubę skazancom a nie "ułatwienie życia".

Pracownik biurowy był dużo szczęśliwszy jak skrobał sobie długopisem po kartce i musiał spotkać się z ludźmi, żeby coś ustalić i zalatwic - dynamika pracy była spokojniejsza i dużo bardziej przyjazna.
Teraz pracownik pracujący na laptopie siedzi cały dzień w niewygodnej pozycji, a każdy program, który odpali śledzi na 3 sposoby co robi i ile czasu mu to zajmuje, żeby dokręcić mu śrubę jak coś wykonuje zbyt sprawnie.

Jak bardzo trzeba być oderwanym od rzeczywistości, żeby mowic że tworząc procesowe rozwiązania dla korpo "poprawiasz świat" czy "pchasz do przodu świat"? Najczęściej szkodzisz światu i ludziom, ale nie przeszkadza Ci to, bo Ci dobrze za to płacą.

#takaprawda #praca #korposwiat #pracbaza #robpill #pracait
Pobierz Ruby_Grouse - Naprawde zadziwia mnie jak to ludzie pracujący jako #programista15k myś...
źródło: 1000020119
  • 7
@Ruby_Grouse ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Nie każdy programista pracuje żeby usprawnić są też tacy co komplikują procesy i je utrudniają, ale więcej jest tych pierwszych. To że firma się usprawnia i dokręca śrubkę sprawia że obsługuje więcej mniejszą ilością pracowników. Reszta ludzi może sobie oglądać Netflixa lub YouTube bo mniej jest ich potrzebnych. Kiedyś automatyzowalismy pracę fizyczną maszynsmi, dziś automatyzujemy prace intelektualną programami