Wpis z mikrobloga

@Quantuum: to Mercedes klasa A. Więc nie wiem czy się da bo on ma silnik tak zbudowany ze go całego trzeba wyciągać. Ale się nie znam. Czy mogę poprosić mechanika żeby mi to sprawdził? Już jeden mechanik sprawdzał mi ten samochód na stacji ( to stanowisko gdzie auto jeździ na rolkach) ale nie wiem czy tam by to wyszło.
@szynszyla2018: Dobra widzę że tu jest to trochę upierdliwe w tym aucie i jeśli dobrze widzę to jest listwa z wszystkimi cewkami a nie oddzielna dla każdego cylindra. Raczej każdy nawet średnio rozgarnięty mechanik powinien sobie dać z tym radę. Na stacji diagnostycznej gdzie przegląd raczej tego nie zrobią. Rozumiem że to raz wystąpiło i na razie spokój? Jeśli tak to raczej nie jest to coś pokroju braku kompresjii itp a
@Quantuum: a da się to sprawdzić bez rozmontowywania silnika? Bo oni sobie za zdjęcie go liczą 2,5 k za robociznę. I jaki to jest koszt? Bo na internecie to widzę kwoty od 50 zł po 10 k ( ͡ ͜ʖ ͡) sytuacja miała tylko raz miejsce. Na stacji diagnostycznej potem wyszło że jeszcze kolumny MacPhersona byłby do wymiany to nie wiem czy one nie dają podobnych
czy auto ma sprawny cylinder


@szynszyla2018: Żeby to sprawdzić trzeba zdjąć głowicę, miskę olejową, wyjąć tłok i sprawdzić stan cylindra.

od tego że nie pali na jeden cylinder


@szynszyla2018: Z kolei żeby to zdiagnozować potrzebujesz wartego jakieś 20zł interfejsu ELM327 i darmowej aplikacji

Więc po pierwsze musiałbyś się zdecydować co tak naprawdę chcesz zrobić i po co.
Napisz może jakie objawy Cię niepokoją, to coś się pomoże.

Niepalenie na jeden
@szynszyla2018: Nie no do wymiany świec to nic nie trzeba robić. Odkręcasz śrubki trzymające cewki i następnie wykręcasz świece. W zależności ile to ma cylindrów to 3 albo 4. Powinno się je zmieniać w tym silniku co 60k km. Jeśli jeździsz nim tyle i nie pamiętasz by było robione to zacznij od tego, czy specjalnie czy przy wymianie oleju jak się nie nasili to występowanie. Kolumny mcphersona to zawieszenie. W zasadzie
@szynszyla2018: Tym co usłyszysz na stacji diagnostycznej bym się nie sugerował. Strasznie słabo tam sprawdzają auta. Mialem luzy w zawieszeniu w kilku miejscach i gość słowem nie pisnął a przyczepił się do klocków na ktorych zrobiłem jeszcze ponad 15k km i nie chciał mi podbić przeglądu ze względu na nie...
@hellfirehe: objaw był jeden raz. Podczas stania na światłach auto się ruszało jako traktor. Cały wibrował. Teraz się dowiedziałam od znajomego że to może być cylinder. Jednocześnie w aucie nie działa sprzęgło. I ta sytuacja z tymi wibracjami była podczas umierania sprzęgła. Jeśli jedno i drugie byłoby do wymiany to wolę gruza oddać na złom stąd moje pytania. Dlatego jeśli miałabym go oddać na złom to chciałabym to wiedzieć przed sięgnięciem
objaw był jeden raz. Podczas stania na światłach auto się ruszało jako traktor.


@szynszyla2018: to wskazuje na problem z zapłonem, o który dokładnie cylinder chodzi powinno dać sie dowiedzieć z komputera.

Jednak niezależnie od śledztwa spokojnie możesz zacząć od wymiany świec zapłonowych - to się powinno robić co kilkadziesiąt tysięcy przebiegu, a jak sie zaniedba to można sobie wykończyć cewki, a to juz większy koszt.

Raczej nic poważnego - współczesne ECU
a da się to sprawdzić bez rozmontowywania silnika? Bo oni sobie za zdjęcie go liczą 2,5 k za robociznę. I jaki to jest koszt? Bo na internecie to widzę kwoty od 50 zł po 10 k


@szynszyla2018: Ale za zdjęcie silnika i co dalej z nim chcą zrobić? XD Weź to oddaj do UCZCIWEGO mechanika, niech podepnie komputer i sprawdzi czy są jakieś błędy

Broń Boże nie jedź do mechanika i