Wpis z mikrobloga

#allegro
#januszebiznesu

czy was też niemiłosiernie #!$%@?ą praktyki biznesowe sprzedawców na popularnym portalu niegdyś aukcyjnym na literę A, kończącym się na llegro?

- wystawianie towaru, którego nie mają na stanie (po 3-4 dniach dopiero informacja, że nie mają towaru) w przeciętnej cenie. Nie daj Bóg zapłacisz za coś takiego z góry, masz czasem na dwa tygodnie zablokowane środki, bo ze zwrotami się nikomu nie śpieszy
- zmiana ceny w ofercie na jakąś kosmiczną, kiedy kończy się towar, żeby nie tracić pozycjonowania oferty, która długo "wisi"
- oferowanie terminów dostawy typu "zamów do 12 - jutro u ciebie" (z tej okazji wysyłka 2zł droższa) i wysyłanie po 10 minutach od złożenia zamówienia maila, że z powodu dużego ruchu parasola w dupie nie dotrzymają terminu dostawy (ale dwóch złotych już nie oddadzą), później straszenie pozwami za adekwatną ocenę usługi dostawy albo zrzucanie winy na firmy kurierskie

źle się dzieje na tym wortalu, oj źle, dla niewprawionych graczy na każdym kroku są przygotowane takie mini pułapeczki podgalające po mału z pieniędzy...
  • 30
@stndix nie, wszędzie tak jest. Z tym podwyższaniem ceny na jakieś 9999,99 zł spotkałem się nieraz, dopiero internet mi wyjaśnił, po co tak się robi. A za tę dodatkowo płatną dostawę, której ostatecznie nie realizują, to sklepom ktoś powinien się dobrać ostro do dupy. Mi to się akurat kilka razy zdarzyło ze sklepami z elektroniką, na pewno Euro mnie tak raz wystawiło, a u nich ta szybsza dostawa to kwestia nie 2,
@stndix: tez kupuje czesci do samochodow na allegro i nie zdarzylo mi sie, z tym ze ja zawsze patrze na opinie o sprzedajacym, wybieram najczesniej tych, ktorzy sa np. 10 lat na allegro i maja 100% ocen pozytywnych, czasami place za to pare groszy wiecej, ale obsluga jest okej
@stndix: zgadzam się że straszny yebnik tam się zrobił. To co opisujesz, plus słaba wyszukiwarka i filtry, zyebany system ocen produktu.
Taki jarmark trochę, a nie nowoczesny portal.
Jak na razie tyle dobrego że jak zgłaszam do allegro problem ze sprzedającym, to go cisną i szybko sprawę załatwiają.
  • 0
@Miszcz_Joda: no to może konkretne przykłady z ostatnich tygodni:

Rozdzielacz zapłonu do antycznego silnika BMW M40: kupiony w 4 sklepach, pierwszy opłaciłem z góry, po tygodniu mi napisali, że nie mają - poszedł zwrot jakoś szybko. Drugi to samo, przy czym odpisali po 1 dniu, że nie dadzą rady, a po ponad tygodniu dostałem kasę. Nastepny sklep - wziąłem za pobraniem, dostałem odpowiedź bez podania przyczyny "transkacja anulowana" i oferta zniknęła.
  • 0
@bbr555: to prawda, tam oni jada głównie na obojętności kupujących. Kiedys zapytałem się sprzedającego o 23:40 czy jest pewien, że towar dotrze do mnie zgodnie z ofertą (miał być za dwa dni) - po 3 minutach status zmieniony nagle na "wysłane", odpowiedź z przeprosinami o 23:55 i następnego dnia paczka była zgodnie z obietnicą xD
@stndix: często kupuję na allegro i te patologie z dostępnością towaru są bardzo częste właśnie w temacie części samochodowych, to jest jakieś inne uniwersum januszerki a portal niby ten sam.

Ale z wysyłką do danej godziny droższą mnie zaskoczyłeś, to nie jest oznaczone nigdzie że jest ekstra płatna? Co jak chcę normalną nawet późniejszą tą samą metodą wysyłki, jest opcja wybrania takiej jeśli zamawiam do tej umownej np 12?
  • 1
@astra2k: ostatnio jak kupowałem karmę dla psów to była np. taka opcja, mogłem wybrac do one boxa na następny dzien za 10.99 (0zl ze smartem) albo 8.99 za dwa dni (0 zl ze smartem xD). Chyba też jak brałem jakieś przewody wodne z febiego byla taka opcja...
@stndix: dodałbym jeszcze to - żeby utrzymać super sprzedawcę, to trzeba w jakimś tam czasie odpisywać na wiadomości (bodajże jest to kilka godzin, nie jestem pewien). No to sklepy postawiły sobie bota, który odpisuje w stylu "Dziękujemy za wiadomość, skontaktujemy się tak szybko, jak to możliwe", a sprzedawca to się odezwie do ciebie może za 2 dni. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- wystawianie towaru, którego nie mają na stanie (po 3-4 dniach dopiero informacja, że nie mają towaru) w przeciętnej cenie. Nie daj Bóg zapłacisz za coś takiego z góry, masz czasem na dwa tygodnie zablokowane środki, bo ze zwrotami się nikomu nie śpieszy


@stndix: Klasyka ( ͡° ͜ʖ ͡°) to to robili z 15 lat temu już jak nie wcześniej tylko wtedy głównie na doładowaniach telefonu
@stndix: zależy jaka firma. Podam przykład, gdzie zachowanie firmy mnie bardzo zaskoczyło (pozytywnie). Chodzi o Yankee Caffee. Kupowałem od nich kawę parę razy. Raz mieli jakąś promkę, cena była elegancka więc kupiłem 2 kg kawy - innej niż zawsze. Kawa lekko mówiąc była słaba i wystawiłem odpowiednią opinię. Dosłownie pół godziny później dzwoni gość z tej firmy, że w ramach rekompensaty wyślą mi 2kg ich najlepiej sprzedającej się kawy (droższa jakieś
@stndix:
Sporo sprzedawców działa w dropie. Pozwala to zredukować koszty i uniknąć ryzyka pozostają z niesprzedanym towarem. Niestety bywają problemy z aktualizacją stanów (a mając kilka tys. aukcji, nie jesteś w stanie wszystkiego wyłapać).
O zmianie cen na kosmiczne się nie wypowiem. To już działanie sprzedawcy.
Oferty typu zamów do godz. X, dostawa jutro, to często robota samego Allegro, bez wiedzy i zgody sprzedawcy. W razie czego i tak kupujący będzie
@stndix: Tyle, że większość tych kwestii wynika z tego jakie chore standardy panują na Allegro i jaki mają system ocen/pozycjonowania. Stracisz super sprzedawcę - z ogromnej sprzedaży nagle robi 10-20% tego co wcześniej, brak możliwości usunięcia niesłusznych opinii (klient nie odebrał paczki, a i tak ocenił produkt), bodajże obowiązek odpisywania nawet jak zaznaczysz urlop, wyliczanie czasu dostawy od czapy(tak, sprzedawcy tez się na to żalą, bo pojawiają się oczekiwania klientów co
  • 0
@zenon_z_chorzowa1: ja bym chciał po prostu dostać towar, za który zapłaciłem, a nie płacić za coś w ciemno i po tygodniu otrzymywać info, że jednak tego nie mają. Jeżeli w związku z tym jestem nienormalny, to zdefiniuj normalność xD