Wpis z mikrobloga

Melduję wykonanie zadania:

2. Wybierz się na spacer do lasu, znajdź 5 różnych grzybów i zidentyfikuj je.

Tu mam sporą uwagę. Nie jestem mykologiem, ani nie mam doświadczenia w identyfikowaniu grzybów. Identyfikowałem te grzyby przez oglądanie tysięcy zdjęć innych gatunków z tej samej rodziny aż nie znalazłem najbardziej pasującego. Czasami wpisywałem cechy charakterystyczne w Google. Identyfikowanie gatunków roślin i grzybów jest bardzo trudne, gdyż na wygląd wpływa wiele czynników, np.: faza rozwoju, siedlisko, cechy osobnicze, mikroklimat, itp. Dlatego proszę o wyrozumiałość dla amatora ( ͡° ͜ʖ ͡°).

(Zdjęcia dodam w komentarzach, bo chyba nie ma opcji dodawania kilku zdjęć do jednego wpisu).

#mirkowyzwanie
  • 9
  • 8
Drobnołuszczak jeleni (Pluteus atricapillus)
Miałem spory problem ze zidentyfikowaniem tego grzyba. Jednak zupełnie przez przypadek (szukając innego grzyba) zobaczyłem zdjęcie identycznie wyglądającego grzyba jak mój. Opis też się zgadzał, więc jest spora szansa że dobrze odgadłem gatunek.
Grzyb według wikipedii jest jadalny, ale mało smaczny. Oczywiście jeśli chcemy zjeść dany grzyb to musimy postępować "odwrotnie" przy identyfikacji. Czyli nie szukać cech podobnych do danego gatunku, ale cech którymi nasz okaz się różni
kefaise - Drobnołuszczak jeleni (Pluteus atricapillus)
Miałem spory problem ze zident...

źródło: drobnoluszczak_jeleni

Pobierz
  • 6
Krowiak podwinięty (Paxillus involutus (Batsch) Fr.)
Znalazłem tego grzyba przy ścieżce rowerowej. Rosnął pod młodymi dębami.
Ciekawostka, grzyb jest uznawany za trujący, ale... dla większości ludzi jest jadalny. U niektórych ludzi powoduje śmiertelną reakcję alergiczną która niszczy krwinki. Dlatego lepiej nie próbować.
kefaise - Krowiak podwinięty (Paxillus involutus (Batsch) Fr.)
Znalazłem tego grzyba ...

źródło: krowiak_podwiniety_rot

Pobierz
  • 9
Koralówka złocista (Ramaria aurea (Schaeff.) Quél.)