Wpis z mikrobloga

Jak docelowo chce sobie pojeździć jakieś długie podjazdy, może nawet takie alpejskie to warto iść w 2x11 albo 1x12 czy 1x11 będzie wystarczające? Mowa o gravelu.

#rower
  • 11
@slkt: nie ma do końca znaczenia. liczy się zakres i przełożenie. na 1x i 2x możesz mieć takie samo największe przełożenie, ale większy zakres (najmniejsze, będzie inne). Na obu też możesz mieć zupełnie inne. bo są kasety 11 na 11-46, i wtedy jak dodasz do tego dwa blaty 24-34, to masz dużo więcej niż gdy masz na korbie 30t i kasetę 10-52. Jednak w przypadku 2x, możesz mieć na korbie 26-36
@4x80 jak nie do końca? @slkt jest dokładnie jak kolega @jagodowy_krol napisal. To czy to będzie naped 1x czy 2x na 9/10/11/12, po gorach nie zrobi takiej różnicy jak jego całkowita rozpiętość.
Im większy zakres tym bardziej zróżnicowany teren możesz objechać, im więcej biegów tym lepiej jesteś w stanie dobrać odpowiednie przełożenie do aktualnych warunków.
2xX w gravelu to nieporozumienie.

@4x80: w mojej opinii: zależy od przeznaczenia. Jeśli masz zamiar jeździć po płaskim - spoko, bardzo spoko. Jednak jeśli będzie bardziej zróżnicowany - fajniejsze są te z większym zakresem.
To jednak też zależy od użytkownika i naprawdę wielu czynników.

Ja pewnie był brał, 2x. Bo dla mnie przełaj to nie tylko rower po szutrach, ale też szosa na gówniane warunki.
@slkt: Jeździłem na 40T-11/42 i na górki spoko, chociaż na zjazdach to tak do 45-50 km/h kręcisz a potem to już grawitacja :) Na płaskim trochę duże skoki w szybkich przełożeniach 11-13-15.

Jak masz jednolity teren tzn. albo górki albo płaski / to 1x w zupełności wystarczy tylko kasetę sobie dobierasz pod górki/płaski.
Jak jednego dnia jedziesz po Mazowszu a drugiego po Tatrach to dobrze mieć 2x - ja bym wtedy
jak nie do końca?


@melba:

Tak, nie do końca i mój wpis był precyzyjny ale jak widać ani mojego, @jagodowy_krol czy @slkt wpisu nie przeczytałeś. @jagodowy_krol też zresztą się nie zastanowił, że op-a się pyta o napęd do gravela nie mtb.

wtedy jak dodasz do tego dwa blaty 24-34, to masz dużo więcej niż gdy masz na korbie 30t


Sam widzisz o jakiej korbie pisze zaś jak podałem przykład typowej korby
@slkt: Prawdziwe pytanie, to czy w razie czego będziesz chciał poświęcić twarde biegi, jeżeli okaże się, że miękkich ci na te podjazdy brakuje, czy teren o którym mówisz będzie jeżdżony często i czy jednocześnie chcesz, żeby to był stosunkowo szybki rower na asfalcie?

https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=38&RZ=11,13,15,18,21,24,28,32,36,40,46&UF=2220&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=development&GR2=DERS&KB2=30,46&RZ2=11,13,15,17,19,21,24,28,32,37,42&UF2=2220

Tu masz porównanie 1x11 38x11-46 vs. 2x11 46-30x11-42 – dwójka z przodu to dwa biegi więcej. Pytanie, czy ich potrzebujesz i czy wolisz gęstsze stopniowanie, czy chcesz