Wpis z mikrobloga

@vitovia: Bruksela miala dać pieniądze pod warunkiem podjęcia pewnych działań. W tym wypadku chodziło o poprawę transportu. Można było zrobić wiele rzeczy. PiS wybrał najprostszą, dowalić podatek.
W Czechach wprowadzą tylko podatek od służbowych aut, żeby firmy zachęcić do zmiany floty. Czesi chyba są w innej Unii ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
za dużo TVP


@PiotrFr: nie oglądam TVP.
Polska jest dziś jednym z czterech państw UE (obok Litwy, Estonii i Słowenii), które nie mają opłat obciążających posiadaczy najbardziej emisyjnych pojazdów. To dlatego Komisja Europejska przy ustalaniu kamieni milowych dążyła do tego, by nowa danina stała się jednym z nich. Ma bowiem zachęcać do kupowania "czystszych" aut. — W Unii Europejskiej obowiązuje zasada "zanieczyszczający płaci".
https://businessinsider.com.pl/technologie/motoryzacja/jak-moze-wygladac-polski-podatek-od-samochodow-spalinowych-sprawdzamy-jak-wyliczaja/1c5lvdd
  • Odpowiedz
@alkoholik000: tutaj przykład z innyhch krajów jak mają to rozwiązane.. źródło: superauto.pl

W Bułgarii wysokość podatku zależy od mocy silnika, roku produkcji oraz normy emisji spalin Euro. Za 1 kWh trzeba zapłacić od 0,60 do 3,22 Euro. W przypadku nowych samochodów doliczane są ulgi.


W Holandii wysokość podatku zależy od wzrostu emisji CO2/km, stosowanego paliwa, ale także masy pojazdu. Średnia wysokość podatku w Holandii wynosi 650
  • Odpowiedz
@alkoholik000: będzie płatny co roku. Także mam nadzieję, że albo się opamiętamy i nie wprowadzimy, albo wcześniej stamtąd wyjdziemy zanim zdążą wprowadzić.

KPO a ue im palucha pokazała


@vitovia: KPO zamiast do nas, poszło na wojnę na ukrainie. Druga sprawa, że przy obecnym budżecie Polski, to KPO to są jakieś grosze na waciki, bez których jak widać sobie świetnie radzimy.
  • Odpowiedz