Wpis z mikrobloga

CPK nie leży w interesie Niemiec.

Nowy rząd źle się wypowiada na temat tej inwestycji.

Przypadek?

Trzeba być skończonym debilem żeby żyć w kraju położonym w samym środku Europy, granicą między wschodem a zachodem i nie czerpać korzyści z handlu pomiędzy nimi, albo reprezentować inne interesy niż te polskie.

#polityka #bekazlewactwa #neuropa #4konserwy #pochowacpodprogiem
  • 37
Albo lotnisko Ciudad-Real pod Madrytem


@markhausen: Fajnie że te lotnisko jest 213 km drogi od Madrytu, A CPK jest 60 km od centrum Wawy XD Super porównanie XD I nie jest stawiane na jakimś odludziu, tylko praktycznie na drodze do Wawy z wielu miast Polski.
Trzeba być skończonym debilem żeby żyć w kraju położonym w samym środku Europy, granicą między wschodem a zachodem i nie czerpać korzyści z handlu pomiędzy nimi, albo reprezentować inne interesy niż te polskie.


@Aquamen: I co, na tym lotnisku będą handlować?
@Aquamen:

CPK nie leży w interesie Niemiec.


Co mają Niemcy do lotniska w środku Polski? Ani ich ziębi ani grzeje, nie ma wpływu. Myślisz, że nawet po rozbudowie cargo na CPK towary z Azji będą jechały pociągiem dwa tygodnie, żeby u nas zapakować je do samolotu?

@markhausen
Temat nowego lotniska dla Warszawy pojawiał się jeszcze przed PIS. Do czasu covid ruch na lotnisku Chopina rósł w takim tempie, że trzeba było
jak port lotniczy Brandenburg-Berlin i niemal go przypomina, bo podobnie jedno lotnisko zastąpiło dwa inne. Budowa przeciągała się 14 lat, wydali prawie 3x więcej niż zakładał budżet, całą inwestycja była pośmiewiskiem w Europie.


@markhausen: Wydali, Ha! Spieprzyli budowę na elementarnym poziomie i nie przeszła ona wymagań co do bezpieczeństwa, a nie, że to był tak ciężki projekt https://www.linkedin.com/pulse/berlin-brandenburg-airport-fiasco-whats-black-box-zweifel
Chodzi ci o ich nieszczęsne lotnisko w Berlinie które budowali długo i drogo?


@Rga79: Bo nie zachowali standardów jakościowych dla tak dużego projektu jakim jest lotnisko. Tyle warty ten ordnung w obecnych czasach.
CPK nie leży w interesie Niemiec.


@Aquamen: To, że coś nie leży w interesie Niemiec nie oznacza, że leży w naszym interesie. Wiem, że to jest trudne do pojęcia dla kogoś kto postrzega światową gospodarkę jako jakąś zamkniętą sumę, gdzie zysk jednego to strata drugiego, a wszystkie relacje opierają się na spiskach, ale tak właśnie jest.

Jeśli na danym obszarze rynkowym istnieje popyt na X towaru i istnieje już zakład produkujący
@Aquamen pełna racja należy wstrzymać buldożery które wjechały na plac budowy. Musimy się zorganizować i przykuć do tego co już zostało zbudowane. Nie pozwólmy nowej władzy na niszczenie świeżo zbudowanych budynków i polaczen kolejowych
@Aquamen: Budowa kosmodromu w Polsce nie leży w interesie Francji i rosji.
Czyli jak powiem, że kosmodrom w Polsce to idiotyczny pomysł to znaczy że działam na korzyść obcych mocarstw?
Czy może po prostu to idiotyczny pomysł bo kosmodrom w Polsce byłby bezużyteczny i nikt by z niego nie korzystał?
I to samo jest z CPK. Analizy "zysków" wysrane na zasadzie "jak będziemy mogli obsłużyć milion samolotów miesięcznie to zarobimy pierdyliard,
@szef_foliarzy: Sorry, ale tam był pomysł na to. Tylko powiedzieć, że Stryków dzięki węzłowi A1/A2 stał się logistycznym centrum Polski.
Oczywistym jest, że to nie samo lotnisko robi robote, a warunki prawne, dostępność terenów pod inwestycje, wspierani rodzimego biznesu, itd. ale bez łączącego to wszstko CPK, czyli lotniska i kolei to nie ma szans.
@Janusz_Rekina: Jak przeniosą większość ruchu z Okęcia to wiadomo, że się zwróci, bo Okęcie na siebie zarabia. Chodzi o narrację jaka towarzyszyła CPK - czyli, że to będzie koło zamachowe gospodarki. No nie będzie. Niemcy nie dlatego są bogaci i innowacyjni bo sobie kiedyś ot tak postanowili wybudować dwa wielkie lotniska we Frankfurcie i Monachium tylko zupełnie na odwrót - byli na tyle zamożni i innowacyjni że stać ich na to
  • 0
@markhausen: to jest ze 200 km od madrytu ziomek i to faktycznie był humbug i przewałjakiś. Wydali 1 mld EUR na lotnisko o przepustowości 3 mln. Zbudowano to w czasie przeinwestowania Hiszpaniii w sektor budowlany w tym w infrastrukture...
Gdzie juz istniały 2 ogromne lotniska, pod Padrytem i pod Barceloną... oba z przepustowością na poziomie 70 mln pax xD.
Okęcie z przepustowością 22 mln gdzie w 2019 pekło 19 mln ...i
@Aquamen zobacz jak wyglądają lotniska w takich miastach jak Londyn. Masz city do lotów biznesowych, masz Luton dla tanich linii i masz LHR do lotów długodystansowych. Czemu głupi Brytyjczycy nie zbudowali jednego mega lotniska? No debile, może sasin będzie mógł tam pojechać i im pokazać jak zarządzać lotniskami xD