Wpis z mikrobloga

Mireczki! Pytanie do #prawnikow ! Postaram się wypunktować i krótko napisać o co mi chodzi :)

Znalazłem na allegro wzmacniacz. Skontaktowałem się ze sprzedającym, czy coś spuści - mailowo. Zaoferował paczke poza allegro, mniejsza prowizja i o tyle spuścił, zgodziłem się, w końcu firma i same pozytywy. Paczka odebrana ok 25-26 stycznia. Mój pierwszy taki sprzęt, coś strzelało w głośnikach przy godzinie 12 na głośności, napisałem do sprzedającego, długo brak kontaktu, wysłałem filmiki z tym co się dzieje, zaoferował odesłanie do serwisu 4 lutego. Stwierdziłem że jeszcze nie odsyłam, bo wydawało mi się że to głośniki. Na aukcji dawał 30 dniową gwarancję, dzisiaj znalazłem dowód na to że w 100% to wina zepsutego wzmacniacza - głośnik przy niskiej głośności na prawym kanale mocno pracuje a drugi nie drgnie, i po przełączeniu na odwrót. Dzwonię do firmy, gość twierdzi że jest już po gwarancji. Czy da się jeszcze coś z tym zrobić ?

Może szantażować go że nie dał mi paragonu ? Ani żadnego dowodu zakupu ;) może że nie odprowadził podatku :D niestety dzisiaj jest 2.03 a przez miesiąc nie używałem sprzętu - nie było mnie w danym mieście gdzie sprzęt stoi - wiem że to żadny argument, ale on od początku był zepsuty, ja byłem zielony w te klocki po prostu (i nadal jestem), mimo że terminowo zgłosiłem problem.

Zgłoszenie że coś się dzieje mam w korespondencji emailowej.

Sprzedawca tylko zaoferował możliwość naprawy w jego serwisie, ale nadal nie wiadomo jakie to będą koszty.

Pomóżcie ;)

#prawo #allegro #nieuczciwysprzedawca #wzmacniacz #audio #problem #pytanie #pomocy #kiciochpyta #prawakonsumenta
  • 14
  • Odpowiedz
@lmh_: to nie ma znaczenia. Gwarancja to coś kompletnie innego niż niezgodność towaru z umową. Gwarancją się nie przejmuj. Po prostu zgłoś, że towar jest niezgodny z umową i żądaj naprawy albo wymiany na nowy (oczywiście nieodpłatnie, kosztów przesyłek też nie płać).

A jeśli będzie coś mamrotał, to postrasz inspekcją handlową :)
  • Odpowiedz
@mudkipz: ale mogę wystąpić o zwrot pieniędzy? (wymiana na nowy jest niemożliwa, to model starszy) zwrot ceny wraz z kosztem wysyłki czy bez?
  • Odpowiedz
@lmh_: jeśli wymiana na nowy jest niemożliwa, to musisz najpierw zażądać naprawy (a dopiero później możesz odstąpić od umowy [dokonać zwrotu]). Jest też możliwe uznanie, że naprawa wymaga nadmiernych kosztów (np. wymiana cewki czy czegoś to połowa wartości głośnika, a do tego trzeba towar wysłać w dwie strony) – więc możesz zasugerować, że od razu chcesz zwrócić towar.

Ty żadnych kosztów przesyłki nie poniesiesz (ani przy naprawie, ani przy zwrocie – w ogóle). To znaczy najpierw wyślesz towar do naprawy na swój koszt, ale jeśli sprzedawca naprawi towar (uzna roszczenie za zasadne), to powinien zwrócić pieniądze za wysyłkę – jeśli nie, postrasz inspekcją handlową :)

Wklejam aktualną treść art. 8 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2002 r. nr 141, poz. 1176, ze
  • Odpowiedz